Teoria wychowania 320-PS2-2TWY
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Braun-Gałkowska M., W tę samą stronę. Książka dla nauczycieli o wychowaniu i lekcjach wychowawczych, Warszawa 1994. Braun-Gałkowska M., Gutowska A. (red.), W tę samą stronę. Antologia tekstów do lekcji wychowawczych, t. 1 i 2, Warszawa 1994. Łobocki M., Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2010. Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008. Literatura uzupełniająca: Chałas K., Łobacz M., Przymioty osoby ludzkiej, edukacja aksjologiczna i wychowanie ku wartościom. Elementy teorii i praktyki, Lublin 2020. Dymara B., Cholewa-Gałuszka B., Kochanowska E., Sztuka bycia człowiekiem: wychowanie a poszukiwanie wartości i sensów życia, Kraków 2011. Hornby G., Hall E., Hall C., Nauczyciel wychowawca, Gdańsk 2005. Jegier A., Kwiatkowski S. T., Szurowska B., Nauczyciel w obliczu szans i zagrożeń współczesnego świata, Warszawa 2021. Korzeniowska W., Szuścik U., Murzyn A., Sztuka bycia uczniem i nauczycielem: z zagadnień pedagogiki współbycia, Kraków 2009. Kosyrz Z., Osobowość wychowawcy, Warszawa 2005. Łobocki M., W trosce o wychowanie w szkole, Kraków 2007. Skibska J. (red.), Nauczyciel i uczeń w kontekście społecznych przemian i oczekiwań, Kraków 2019. Śliwierski B., Paluch M., Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego, Kraków 2021. Zubrzycka-Maciąg T., Korczyński M., Okrasa M. (red.), W trosce o wychowanie, Lublin 2015. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach (wymagana jest 75% obecności na zajęciach; wszystkie nieobecności należy zaliczyć dodatkową literaturą, wcześniej uzgodnioną z prowadzącym). Formy pomiaru pracy studenta: pozytywnie zaliczone kolokwium pisemne (zalicza 51% udzielonych prawidłowych odpowiedzi na pytania testu) |
||
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne. 2. Integracja grupy - omówienie znaczenia integracji w pracy wychowawczej. 3. Warunki udanego spotkania wychowawczego. 4. Proces wychowania a proces manipulacji. 5. Wychowanie, jako proces zmierzający w kierunku samowychowania. 6. Osoba nauczyciela - wychowawcy. |
||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie warsztatów z wykorzystaniem metod aktywizujących. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Lidia Dakowicz | 11/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.