Język hiszpański - doskonalenie B 340-AH1-2MOD7
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 20 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Podręczniki: Suena 1 Gramatyka i ćwiczenia: Gramática básica del estudiante de español Gramática de uso del español. Teoría y práctica con solucionario Uso de la gramática española (nivel elemental) Gramatyka języka hiszpańskiego, CYBULSKA-JANCZEW M., PERLIN J. Ed. PWN, 2006 Inne materiały: - CD, materiały audiowizualne - materiały własne prowadzącego - prasa polsko- i hiszpańskojęzyczna, internet - słowniki (polsko-hiszpański i hiszpańsko-polski, tematyczne, obrazkowe) |
||
Efekty uczenia się: |
EK- wiedza: 1. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat regularności w odmianie czasowników w czasie teraźniejszym i czasach przeszłych K_W06 /Metody sprawdzania: testy gramatyczne 2. Ma podstawową wiedzę o regularnościach morfologicznych (zaimki nieokreślone, przymiotniki i rzeczowniki rodzaju żeńskiego, liczba mnoga) i syntaktycznych konstytuujących strukturę zdania (miejsce przysłówka, okolicznika miejsca, czasu, dopełnienia bliższego i dalszego). K_W03 K_W04/Metody sprawdzania: testy gramatyczne EK- umiejętności: 1. Student rozbudowuje swoje słownictwo w zakresie tematów objętych poziomem A1+/A2 K_U01 K_U03 K_U06/ Metody sprawdzania: aktywność na zajęciach 2. Posługuje się prostymi strukturami gramatycznymi K_U09/ Metody sprawdzania: prace pisemne z użyciem struktur gramatycznych oraz aktywność na zajęciach EK- kompetencje: 1. Rozumie potrzebę przyswajania nowej terminologii, stosowania bogatszych i bardziej zróżnicowanych form językowych K_K01 K_K07/Metody sprawdzania: praca pisemna, wypowiedź ustna |
||
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na ocenę po 3 semestrze. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: - obecność na zajęciach (dozwolone są 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze) - aktywny udział w zajęciach - zaliczenie testów cząstkowych - prace pisemne wykonane w domu - wypowiedź ustna Na zaliczenie wymagane jest 60% wiedzy i wymaganych umiejętności. Prace pisemne: oceniane jest prawidłowe użycie struktur gramatycznych i poprawność językowa. Wypowiedź ustna: oceniane jest prawidłowe użycie struktur gramatycznych, bogactwo słownictwa, płynność wypowiedzi oraz umiejętność interakcji. Studenci uczestniczą w zajęciach poprzez platformę Blackboard. |
||
Zakres tematów: |
Tematy obowiązujące: 1-2. Określenie problemów wymagających powtórzenia i rozszerzenia 3-4. Czasowniki z obocznościami. Zaimki nieokreślone. 5-6. Praca z tekstem na poziomie A1+ pochodzącym z prasy polsko-hispanojęzycznej . 7-8. Czas przeszły preterito perefcto. Powtórzenie. Praca z tekstem. 9-10-11-12-13-14-15-16. Czasy przeszłe: indefinido, imperfecto - biografie znanych osób - czynności zwyczajowe i wykonane w przeszłości - zdarzenia w czasie przeszłym (np. ważny dzień w życiu) - przekształcenia tekstu napisanego w czasie teraźniejszym na czasy przeszłe i odwrotnie - historyjki zawierające zdarzenia i przekształcenia narracji na czasy przeszłe na podstawie lektury uproszczonej; lola Lago 17-18-19-20 Utrwalanie użycia zaimków dopełnienia bliższego i dalszego w trybie oznajmującym i rozkazującym twierdzącym |
||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia i konsultacje, na których stosowane sa następujące metody: - metoda podająca - metoda wyjaśniająca - metoda problemowa -metoda produkcyjna |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy piątek, 13:15 - 14:45,
sala 1D |
Paola Montalbo Cardo | 21/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Instytutu Neofilologii |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.