Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja oficjalna i handlowa w języku hiszpańskim 340-AH1-3TER
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

- Felices, A. et al, Espanol para el comercio internacional, Edinumen, Madrid, 1998.

- Gomez de Enterria, J., Correspondencia oficial en espanol, SGEL, Madrid, 1990.

- Gomez de Enterria, J., La comunicacion escrita en la empresa, SGEL, Madrid, 2002.

- Palomino, M.A., Tecnicas de correo comercial, Edelsa, Madrid, 1997.

- Siles, J. et al, El espanol de los negocios, SGEL, Madrid, 1989.

- De Prada, M., Montserrat Bovet, P., Entorno Empresarial. Nivel B2, Edelsa, S.A., Madrid, 2008.

- Majewska-Bartkowiak, E.; Cano Santana E.: Słownik handlowo-finansowy polsko-hiszpański i hiszpańsko-polski. Poltext, Warszawa, 2008.

- Gorman, M., Henson, M., Manual of Business Spanish, Routlege, 2006

- Gorman, M., Henson, M, Correspondencia de comercio, Routlege, 2005

Efekty uczenia się:

-Student posiada znajomość słownictwa specjalistycznego w zakresie komunikacji w biznesie

-potrafi prowadzić korespondencje handlową (sporządzanie notatek handlowych, sprawozdań, raportów, prezentacji)

-bierze aktywny udział w rozmowie handlowej i negocjacji

-tłumaczy proste teksty z dziedziny ekonomii i marketingu, finansów, prawa, mediów i polityki, turystyki

Metody sprawdzenia: aktywne uczestnictwo w zajęciach, prace pisemne oraz proste tłumaczenia

KA6_WG1, KA6_WG9, KA6_WK1,

KA6_UW1, KA6_UK1, KA6_UO1

KA6_KK1, KA6_KK2 KA6_KO2

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zrealizowanie tłumaczeń tekstów specjalistycznych, napisanie wyznaczonych dokumentów w ramach korespondencji handlowej, uzyskanie minimum 60% z testów pisemnych oraz aktywny udział w zajęciach (dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze).

Zakres tematów:

- Prowadzenia korespondencji handlowej (sporządzanie notatek handlowych, sprawozdań, raportów, prezentacji)

- pisanie CV i listów motywacyjnych oraz analizowania ogłoszeń i ofert pracy

- prowadzenie rozmów handlowych i negocjacji

- czytania, analiza i tłumaczenia tekstów z dziedziny ekonomii i marketingu, finansów, prawa, mediów i polityki, turystyki

Metody dydaktyczne:

Metoda problemowa

produkcyjna

podaniowa

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)