Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ćwiczenia specjalizacyjne - literaturoznawczo-kulturoznawcze 340-AT2-1LCS1
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 12
Literatura:

1.Sacvan Bercovitch (ed.), The Cambridge History of American Literature, CUP 2005.

2.Joy Porter, The Cambridge Companion to Native American Literature, CUP 2005.

3.Arnold Krupat, The Voice in the Margin, Univ. of California Press 1989.

4.Harlod Bloom (ed.), Native American Writers, Bloom’s Literary Criticism 2010.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu student:

- posiada wiedzę w zakresie rozwoju literatury Stanów Zjednoczonych, identyfikuje głównych przedstawicieli poszczególnych dekad i grup etnicznych oraz odtwarza podstawową wiedzę dotyczącą faktów biograficznych, tematów przewodnich i charakterystycznych motywów literatury amerykańskiej - K_W01, K_W03, K_W06, K_W04, K_W0

- odtwarza przykłady naukowej analizy i interpretacji utworów literackich należących do kanonu literatury amerykańskiej - K_U05

- posługuje się podstawowymi umiejętnościami badawczymi, obejmującymi analizę i interpretację utworów należących do kanonu literatury Stanów Zjednoczonych - K_U04

- umie samodzielnie pogłębiać wiedzę i rozwijać kompetencje badawcze, kierując się wskazówkami prowadzącego zajęcia - K_U03

- przygotowuje wystąpienia ustne w języku angielskim, dotyczące zagadnień szczegółowych, odwołując się do podstawowych ujęć teoretycznych, z wykorzystaniem różnych źródeł - K_U11

- posiada umiejętność merytorycznego argumentowania na tematy związane z problematyką poruszaną na zajęciach, z wykorzystaniem poglądów omawianych twórców, oraz formułowania wniosków - K_U13

- ma świadomość jak istotne jest zachowanie dziedzictwa kulturowego wpisanego w kanoniczne pozycje powojennej literatury amerykańskiej - K_K08

- wykazuje się tolerancją i otwartość na poglądy inne niż własne oraz potrafi nawiązać z nimi krytyczny dialog; własne sądy na tematy kontrowersyjne wyraża w sposób wyważony, biorąc pod uwagę różnice poglądów i uczucia innych osób - K_K04, K_K03, K_K05, K_K02

Weryfikacja: efekty Wiedzy i Umiejętności weryfikowane poprzez dyskusje i prace pisemne, a efekty Kompetencji poprzez dyskusje, prezentacje i prace w grupach.

Metody i kryteria oceniania:

Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę, która jest wystawiona na podstawie testów pisemnych (także zdalnie, Blackboard). Jedynie zdobycie min. 60% punktów kwalifikuje do otrzymania oceny:

60 – 74% = 3, 75 – 82% = 4, 83 – 100% = 5

Studenci, którzy otrzymają mniej niż 60% punktów mogą podejść do testu poprawkowego z całości materiału. Aby go zaliczyć muszą uzyskać min. 60% punktów, jednak bez względu na ilość punktów jedyna możliwa ocena to ocena dostateczna.

Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze. Kolejne nieobecności należy nadrobić wg wskazówek prowadzącego. Nieobecność w czasie testu można usprawiedliwić jedynie zwolnieniem lekarskim.

Zakres tematów:

Wybrane zagadnienia z historii, kultury i literatury Indian Ameryki Północnej (wraz z jej czołowymi krytykami i przedstawicielami).

Metody dydaktyczne:

Dyskusje, prezentacje, prace pisemne.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 11:30 - 13:00, sala 17
Weronika Łaszkiewicz 10/12 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Instytutu Neofilologii
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)