Konwersatorium "Trauma studies a kobiece doświadczenie wojny" 340-PS2-1KON3
Konwersatorium (KON)
Rok akademicki 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 14 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Aleksandra Gruszczak, Czarne światło. Analiza zjawiska powojennej traumy społecznej w kulturze Stanów Zjednoczonych Ameryki, Kraków 2017. Antologia studiów nad traumą, pod red. Tomasza Łysaka, przekład Tomasz Bilczewski, Katarzyna Bojarska, Jan Burzyński, Anna Kowalcze-Pawlik, Agnieszka Rejniak-Majewska, Kraków 2015. Lawrence L. Langer, Świadectwa Zagłady. W rumowisku pamięci, tłum. Marcin Szuster, Warszawa 2015. Anna Branach-Kallas, Wstęp, [w:] Tejże, Uraz przetrwania. Trauma i polemika z mitem pierwszej wojny światowej w powieści kanadyjskiej, Toruń 2014 Teoria traumy jako siła lektury. Cathy Caruth w rozmowie z Katarzyną Bojarską, „Teksty Drugie”, 2010, nr. 6. Antoni Kłodziński, Tzw. „KZ-Syndrom”. Próba syntezy, „Przegląd Lekarski” 1970, nr 1, s. 20, https://www.mp.pl/auschwitz/volumes/171120,volume-1970. Roman Leśniak, Poobozowe zmiany osobowości byłych więźniów obozu koncentracyjnego Oświęcim – Brzezinka, „Przegląd Lekarski” 1965, nr 1, s. 13-20. Maria Orwid, Socjopsychiatryczne następstwa pobytu w obozie koncentracyjnym Oświęcim – Brzezinka, „Przegląd Lekarski” 1964, nr 1, s. 17-30. |
||
Efekty uczenia się: |
KA7_WG2 KA7_WK1 KA7_WGK1 KA7_WGK2 KA7_ UWKOU2 KA7_UWKOU3 KA7_UWKOU4 KA7_KKO3 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby weryfikacji:zaliczenie ustne, aktywność na zajęciach |
||
Zakres tematów: |
1. Ogólne informacje o sytuacji w systemie KL. 2. Sytuacja kobiet w obozach koncentracyjnych, podłoża traum. 3. Najczęstsze kobiece poobozowe traumy. 4. Interpretacja zapisów traum (wybrane, wskazane przez prowadzącego fragmenty z literatury obozowej) |
||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: heureza, dyskusja. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.