Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategia rozwoju przedsiębiorstw 330-EN1-2XSRP
Wykład (WYK) Rok akademicki 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 9
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura uzupełniająca:

Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003.

Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa, 2001.

Romanowska M., Planowanie strategiczne, PWE Warszawa 2003.

Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody,

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007

Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007

Zakres tematów:

• Istota strategii i zarządzania strategicznego (pojęcie strategii, pojęcie i etapy zarządzania strategicznego, ewolucja zarządzania strategicznego, typy strategii, poziomy strategii).

• Strategie specjalizacji (rodzaje specjalizacji, drogi specjalizacji, determinanty określania rynku docelowego).

• Strategie dywersyfikacji (rodzaje dywersyfikacji, drogi dywersyfikacji, ryzyko decyzji dywersyfikacyjnych, efekt synergii a dywersyfikacja, rozwój wewnętrzny i zewnętrzny).

• Strategie kosztowe (efekt doświadczenia, doświadczenie a pozycja konkurencyjna, efekt doświadczenia a strategia cenowa, ograniczenia strategii kosztowych).

• Strategie wyróżnienia (dyferencjacji) (dyferencjacja w teorii ekonomii, oferta standardowa, typologia strategii dyferencjacji, ograniczenia strategii dyferencjacji).

• Strategie akwizycji (rodzaje strategii akwizycji, motywy fuzji i akwizycji, typologia akwizycji strategicznych, etapy procesu akwizycji).

• Outsourcing jako strategia rozwoju (cele outsourcingu, rodzaje outsourcingu, zalety i wady outsourcingu).

• Franchising jako strategia rozwoju (istota franchisingu, rodzaje franchisingu, zalety i wady franchisingu z punktu widzenia franczyzodawcy i franczyzobiorcy).

• Wybrane metody analizy makrootoczenia (ekstrapolacja trendów, analiza luki strategicznej, metody scenariuszowe).

• Wybrane metody analizy otoczenia konkurencyjnego (analiza konkurencji w sektorze, mapa grup strategicznych).

• Analiza potencjału strategicznego organizacji (analiza kluczowych czynników sukcesu, analiza łańcucha wartości, Analiza TOWS/SWOT, wybrane metody portfelowe).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga niedziela (nieparzyste), 15:20 - 17:05, sala 316
Andrzej Kondej 67/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Wydziału Zarządzania
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)