Literatura: |
Podstawowa:
1. M. Iwanicz – Drozdowska, Ubezpieczenia, PWE, Warszawa 2017.
2. W. Ronka-Chmielowiec (red.), Ubezpieczenia, C.H Beck, 2018.
3. J. Handschke, J. Monkiewicz (red.), Ubezpieczenia - podręcznik akademicki. Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2010.
Uzupełniajaca:
1. G. Szpor, System ubezpieczeń społecznych Zagadnienia podstawowe, LexisNexis, wyd. 7,Warszawa 2013.
2. G. Szyburska-Walczak, Ubezpieczenia społeczne. Repetytorium Wolters Kluwer, Warszawa 2019.
3. I.Jędrasik – Jankowska, Pojęcia i konstrukcje prawne ubezpieczenia społecznego, wyd. 6 Wolters Kluwer, Warszawa 2014.
4. B.Gnela (red.), Ubezpieczenia gospodarcze. Wybrane zagadnienia prawne, Warszawa 2011.
5. B. Hadyniak, J. Monkiewicz (red.), Ubezpieczenia w zarządzaniu ryzykiem przedsiębiorstwa - Podstawy, Warszawa 2010.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu na ocenę. na podstawie testu.
Na ocenę końcową wpływ ma również aktywność na zajęciach.
Egzamin przeprowadzony w formie testu. Każdy test składa się z pytań zamkniętych. Zaliczenie testu następuje na podstawie uzyskanego przez Studenta procentu punktów, wg zasady:
91%-100% - 5,0;
81%-90%-4,5;
71%-80%-4,0;
61%-70%-3,5;
51%-60%-3,0;
50% i mniej - 2,0.
Zgodnie z aktualnie obowiązującym Zarządzeniem nr 71 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku zmieniającym Zarządzenie nr 70 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 14 września 2021 r. weryfikacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość przy użyciu platformy edukacyjnej EduPortal
|
Zakres tematów: |
1. Pojęcie i geneza ubezpieczeń.
2. Pojęcie i istota ubezpieczeń społecznych.
3. Typologia, zasady i funkcje ubezpieczeń społecznych
4. Organizacja i finansowanie systemu ubezpieczeń społecznych w Polsce.
5. Funkcjonowanie ubezpieczeń emerytalnych.
6. Ubezpieczenia rentowe, chorobowe i wypadkowe.
7. Pojęcie i istota ubezpieczeń gospodarczych.
8. Typologia, zasady i funkcje ubezpieczeń gospodarczych.
|
Metody dydaktyczne: |
Tradycyjna - zajęcia zorganizowane w Uczelni z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych (komputer, projektor, prezentacja) i zdalna z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość przy użyciu platformy edukacyjnej EduPortal
Wykład angażujący Studentów do aktywności.
|