Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing na rynkach zagranicznych 450-ZS1-3XMRZ
Wykład (WYK) Rok akademicki 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011

A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.

Rakesh M. J., International marketing, University Press, Oxford 2014.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008

A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005

W. Patrzałek., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.

Horská E., International marketing, Wydawnictwo Episteme, Kraków 2014.

Efekty uczenia się:

test zaliczający:

3XMRZ_WK1 ma podstawową wiedzę w zakresie działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych (KA6_WK4)

3XMRZ_UU1 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności (KA6_UU1)

projekt w postaci prezentacji multimedialnej:

3XMRZ_UK1 potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu marketingu na rynkach zagranicznych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowywania prac i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów (KA6_UK1)

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceny: zaliczenie końcowe w formie testu ( zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia ) i przygotowanie projektu zespołowego w formie prezentacji multimedialnej

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne. Marketing krajowy a marketing na rynkach zagranicznych.

2. Ewolucja koncepcji marketingu na rynkach zagranicznych

3. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstwa.

4. Istota i modele internacjonalizacji. Motywy i strategie wejścia na rynki zagraniczne.

5. Korporacje transnarodowe i ich konkurencyjność.

6. Badania marketingowe na rynkach zagranicznych.

7 Internacjonalizacja zachowania konsumentów i segmentacja rynku.

8 Marketing partnerski na rynku międzynarodowym

9.Marketing mix na rynkach zagranicznych

a. Strategie produktu i marki

b. Strategie cen

c. Kanały dystrybucji

d. Komunikacja marketingowa

9. Etyka a marketing międzynarodowy

Metody dydaktyczne:

Metody: wykład tradycyjny z prezentacją multimedialną angażujący studentów do zadawania pytań, projekty zespołowe

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 18:30 - 20:00, sala 201
Anna Śleszyńska 42/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Wydziału Zarządzania
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)