Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011
A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
Rakesh M. J., International marketing, University Press, Oxford 2014.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
J.Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008
A.Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005
W. Patrzałek., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.
Horská E., International marketing, Wydawnictwo Episteme, Kraków 2014.
|
Efekty uczenia się: |
test zaliczający:
3XMRZ_WK1 ma podstawową wiedzę w zakresie działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych (KA6_WK4)
3XMRZ_UU1 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności (KA6_UU1)
projekt w postaci prezentacji multimedialnej:
3XMRZ_UK1 potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu marketingu na rynkach zagranicznych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowywania prac i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów (KA6_UK1)
|
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne. Marketing krajowy a marketing na rynkach zagranicznych.
2. Ewolucja koncepcji marketingu na rynkach zagranicznych
3. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstwa.
4. Istota i modele internacjonalizacji. Motywy i strategie wejścia na rynki zagraniczne.
5. Korporacje transnarodowe i ich konkurencyjność.
6. Badania marketingowe na rynkach zagranicznych.
7 Internacjonalizacja zachowania konsumentów i segmentacja rynku.
8 Marketing partnerski na rynku międzynarodowym
9.Marketing mix na rynkach zagranicznych
a. Strategie produktu i marki
b. Strategie cen
c. Kanały dystrybucji
d. Komunikacja marketingowa
9. Etyka a marketing międzynarodowy
|