Wiedza:
1. Student rozumie, że wiele spośród wspólnych cech organizmów uwidocznionych w zapisie kopalnym oraz obserwowanych współcześnie świadczy o ich pokrewieństwie ewolucyjnym: KA7_WG1.
2. Student zna obserwowane na przestrzeni czasu geologicznego zmiany zachodzące w wybranych grupach organizmów (trylobity) będące efektem ich różnicowania się: KA7_WG1.
3. Student zna i rozumie wpływ czynników biotycznych i abiotycznych środowiska na organizmy żyjące w minionych epokach geologicznych (na przykładzie trylobitów, ameb skorupkowych, wyników analiz pyłkowych i badań makroszczątków roślinnych) oraz na ich szanse zachowania się w zapisie kopalnym (typy skamieniałości, procesy fosylizacyjne): KA7_WG3.
4. Student zna i rozumie procesy ewolucyjne odpowiedzialne za zmiany zachodzące w przyrodzie ożywionej w skali czasu geologicznego: KA7_WG5.
Umiejętności:
5. Student potrafi wykorzystywać szeroko rozumiane narzędzia laboratoryjne instrumenty pomiarowe i metody analityczne stosowane we współczesnej paleontologii (w tym paleobiologii; np. mikroskopy stereoskopowe, urządzenia wibracyjne, suwmiarki elektroniczne, stereopary, dedykowane oprogramowanie (Past, POLPAL), technikę maceracji): KA7_UW2.
6. Student potrafi pracować zespołowo podczas analizy materiału paleontologicznego: KA7_UO7.
Kompetencje społeczne:
7. Student jest gotów do etycznego postępowania podczas pozyskiwania i pracy ze skamieniałościami: KA7_KR4.
Sposoby weryfikacji efektów:
- KA7_WG1, KA7_WG3, KA7_WG5, KA7_UO7, KA7_KR4 - przygotowanie sprawozdania z zajęć
- KA7_WG1, KA7_WG3, KA7_WG5, KA7_UW2 - pisemne kolokwium w formie testu
W razie konieczności (wynikającej z sytuacji epidemicznej) wspomniana weryfikacja i ocena odbywa się w formie zdalnej (w czasie rzeczywistym).
Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych zgodne z kryteriami zawartymi w załączniku („Regulamin studiów Uniwersytetu w Białymstoku”) do Uchwały nr 2527 Senatu UwB z dnia 26.06.2019 r. w sprawie uzgodnienia Regulaminu studiów Uniwersytetu w Białymstoku.
|