Formy ekspresji muzycznej 380-AS1-3ALC
Laboratorium (LAB)
Rok akademicki 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Literatura podstawowa: • Burowska Z., Słuchanie i tworzenie muzyki w szkole. WSiP 1980 • Cukierówna, Wieman, Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu. PZWS • Dasiewicz, Kąpska, Rytmika w kl. I-III • Gloton R., Twórcza aktywność dziecka. WSiP 1985 • Przychodzińska M., Słuchanie muzyki w kl. I-III. WSiP 1990 Literatura uzupełniająca: • Komorowska M., Orkiestra dziecięca cz. I i II • Komorowska M., Zaproszenie do muzyki. WSiP 1989 • Marianowicz, Świrszczyńska, Kurtyna w górę • Smoleńska-Zielińska B., Przeżycie estetyczne muzyk. WSiP 1991 • Sobierajska H., Uczymy się śpiewać • Stadnicki A., Logorytmika i choreorytmika. Poradnik metodyczny. WSiP 1987 • C.Sachs - Historia instrumentów muzycznych • Cukierówna, Wieman, Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu. PZWS • Drobner M. - Instrumentoznawstwo i akustyka. PWM 1997 • Smoczyńska-Nachtman U., Kalendarz muzyczny w przedszkolu. WSiP 1988 • Smoczyńska-Nachtman U., Podajmy sobie ręce. WSiP 1989 • Smoczyńska-Nachtman U., Rozśpiewane przedszkole. WSiP 1982 • Smoczyńska-Nachtman U., Zabawy i ćwiczenia przy muzyce. COMUK Warszawa 1980 |
||
Efekty uczenia się: |
Student, który zaliczył przedmiot W01 – posiada wiedzę z zakresu form aktywności muzycznej, takich jak: śpiew, mowa, piosenka; gra na instrumentach; słuchanie muzyki; ruch z muzyką; tworzenie muzyki – ćwiczenia praktyczne W02 - posiada podstawową wiedzę na temat muzyki wokalnej, instrumentalnej i wokalno-instrumentalnej, oraz muzyki ilustracyjnej i programowej - prezentacja W03 - zna podstawowe wiadomości dotyczące organizacji koncertów muzyki klasycznej i rozrywkowej oraz imprez muzyczno – kulturalnych – praca pisemna U01 – potrafi wykorzystać formy aktywności muzycznej do wzbogacania swoich występów artystycznych na forum grupy – ćwiczenia praktyczne U02 - posiada umiejętność napisania scenariusza imprezy kulturalnej odbywającej się w placówkach oświatowych – praca pisemna K01 – posiada umiejętność samooceny i krytycznej oceny pracy innych z grupy ćwiczeniowej – ćwiczenia praktyczne K02 – rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia – ćwiczenia praktyczne K03 – rozumie potrzebę wyrażania swoich emocji poprzez aktywność muzyczną – ćwiczenia praktyczne |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie prezentacji scenariusza zajęć z elementami ekspresji muzycznej oraz obecności i aktywności na zajęciach. |
||
Zakres tematów: |
Ćw. 1, 2 – Śpiew, mowa, piosenka – różne sposoby nauczania piosenki, śpiew na 2, 3 i więcej głosów. 4 godz. Ćw. 3 - Gra na instrumentach – podział instrumentów muzycznych na grupy, instrumentarium orkiestrowe, wykorzystanie instrumentów szkolnych 2 godz. Ćw. 4 - Słuchanie muzyki – muzyka programowa i ilustracyjna, muzyka instrumentalna i wokalno-instrumentalna. 2 godz. Ćw. 5 - Tworzenie muzyki – tworzenie ilustracji muzycznych do wierszy, obrazków i opowiadań. 2 godz. Ćw. 6 - Ruch z muzyką – ilustracja ruchowa zabaw dziecięcych – ruch przy akompaniamencie poznanych wcześniej piosenek, body percussion 2 godz. Ćw. 7, 8 – Prezentacje zaplanowanych przez studentów zadań muzycznych 3 godz. |
||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia, prezentacja. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:00,
sala C1.6 |
Agnieszka Panas | 12/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.