Student
1. umie scharakteryzować pojęcie systemu operacyjnego, wymienia typy systemów oraz najpopularniejsze systemy [K KOs] [K KO3] [K KO1]
2. potrafi zidentyfikować różnice w konstrukcji systemów operacyjnych oraz zna konsekwencje tych różnic w ich działaniu i możliwym zastosowaniu [K KOs] [K KO3] [K KO1]
3. zna fundamenty implementacyjne systemów typu Linux/Unix oraz konkurencyjnych [K KOs] [K KO3] [K KO1]
4. umie zainstalować dowolną dystrybucję Linuxa na dysku twardym komputera [K U25]
5. umie posługiwać się maszyną wirtualną [K U22]
6. potrafi posługiwać się zasobami systemu poprzez typowy interfejs użytkownika (tekstowy i graficzny) [K U22] [K U25]
7. potrafi posługiwać się podstawowymi poleceniami systemowymi i programami narzędziowymi w systemach typu Linux/Unix [K U22] pisze proste skrypty powłoki bash [K U23]
8. identyfikuje zadania administracyjne zarządcy systemu i potrafi znaleźć się w jego roli, ma wiedzę i umiejętności pozwalające na konfigurację systemu i instalowania oprogramowania [K U22] [K U25]
9. umie ze zrozumieniem i krytycznie korzystać z literatury i zasobów Internetu w odniesieniu do problemów z informatyki
10. umie korzystać ze źródeł wiedzy w języku angielskim
11. potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze i zasobach Internetu, także w językach obcych
[K U22] umie pracować w środowisku różnych systemów operacyjnych oraz korzystać z wybranych programów aplikacyjnych
[K U23] umie napisać prosty program komputerowy w wybranym języku
programowania, skompilować go i uruchomić
[K U25] umie wyszukiwać i wykorzystywać specjalistyczne oprogramowanie komputerowe w zasobach Internetu z poszanowaniem własności Intelektualnej oraz zasad użytkowania
[K KO1] zna ograniczenia swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego
kształcenia, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
[K KO3] rozumie znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób
[K KOs] potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze i zasobach Internetu, także w językach obcych
|