Literatura: |
1. H. Marcinkowska, Dystrybucje, przestrzenie Sobolewa, równania rózniczkowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1993.
2. D. A. McQuarrie, Matematyka dla przyrodników i inżynierów, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005.
3. R. Leitner, Zarys matematyki wyższej dla studentów, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 1990.
4. L.C. Evans, Równania różniczkowe cząstkowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002.
5. L. Debnath, D. Bhatta, Integral Transforms and Their Applications, Chapman & Hall/CRC Taylor & Francis Group, 2007.
6. H. Siwek, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej, WSiP, Warszawa 2005.
7. M. Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2013.
8. GeoGebra. Wprowadzanie innowacji edukacyjnej, pod red. K. Winkowskiej-Nowak i R. Skiby, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2011.
9. GeoGebra. Innowacja edukacyjna – kontynuacja, Wydawnictwo Akademickie Sedno, Warszawa 2013.
10. Matematyka z GeoGebrą, Wydawnictwo Akademickie Sedno, Warszawa 2014.
11. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2007.
|
Efekty uczenia się: |
Ma pogłębioną wiedzę w wybranej dziedzinie matematyki teoretycznej lub stosowanej. KA7_WG04
Jest w stanie rozumieć sformułowania zagadnień pozostających na etapie badań. KA7_WG05
Zna powiązania zagadnień wybranej dziedziny z innymi działami matematyki teoretycznej i stosowanej. KA7_WG06
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia. KA7_KK01
Potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych. KA7_KK02
Rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter, w szczególności potrafi działać w sposób
przedsiębiorczy. KA7_KO01
Potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów
rozumowania. KA7_UU01
Potrafi określić swoje zainteresowania i je rozwijać; w szczególności jest w stanie nawiązać kontakt ze specjalistami w swojej dziedzinie, np. rozumieć ich wykłady przeznaczone dla młodych matematyków. KA7_UK03
|
Zakres tematów: |
1. Szeregi Fouriera. Transformaty całkowe, w szczególności transformata Fouriera, Hankela, itp. Teoria dystrybucji. Zastosowanie transformat całkowych do wybranych równań różniczkowych zwyczajnych i cząstkowych, w tym do rozwiązywania równań w przestrzeni dystrybucji.
2. Dydaktyka matematyki - omówienie zagadnienia aktywności matematycznej uczniów w różnych aspektach, ze szczególnym zwróceniem uwagi na pracę badawczą ucznia jako narzędzie samodzielnego konstruowania wiedzy matematycznej, a także omówienie strategii nauczania sprzyjających rozwijaniu takich aktywności (strategia czynnościowego nauczania matematyki, nauczanie problemowe, teoria konstruktywizmu). Wykorzystanie programu GeoGebra miedzy innymi do
utworzenie koncepcji realizacji podstawy programowej matematyki na dwóch poziomach edukacyjnych.
|