Literatura: |
Bęza Stanisław, Blickpunkt Wirtschaft. Niemiecki w ekonomii i biznesie. Poltext 2016
Bęza Stanisaw, Kleinschmidt Anke, Deutsch im Büro, korespondencja handlowa, biuro elektroniczne, raporty i prezentacje, rozmowy kwalifikacujne, listy intemcyjne. Poltext 2018
Kiefer Karl-Hubert, Der Letzte Schliff. Intensivtraining für polnische
Deutschlerner in Studium und Beruf. Ostatni szlif. Intensywny trening dla Polaków uczących się języka niemieckiego na studiach i w pracy, Poltext, 2013
D A CH Kursbuch zur Landeskunde, Klett, Stuttgart 2020
Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2, Klett 2018,
Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2+, Klett 2018,
Perlmann-Baume Michaela, Schwalb Susanne, Niveau B2+ Sicher! Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch, Arbeitsbuch, Hueber Verlag, 2018
Chrapek Luisa, Kołsut Sławomira, Kotnowska Jolanta, Wielka gramatyka niemiecka z ćwiczeniami.
A1, A2, B1, B2, C1. Hallo Welt! Pons, LektorKlett, 2019
Niebrzydowska Bożena, Repetytorium leksykalno – tematyczne dla znających podstawy i średnio zaawansowanych, Edgard, 2015
Bęza Stanisław, Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. Wydanie poszerzone, PWN, 2020
|
Efekty uczenia się: |
NIE_KA7_UK1: Ma umiejętności językowe zgodnie z wymaganiami określonymi dla danego obszaru i poziomu kształcenia Polskiej Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego; umiejętność słuchania i mówienia na poziomie C1, umiejętność czytania i pisania na poziomie B2.
NIE_KA7_UK3: Potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny ze specjalistami w zakresie ekonomii, jak i odbiorcami spoza grona specjalistów oraz skutecznie wykorzystywać tę umiejętności na rzecz własnego rozwoju.
NIE_KA7_UK4: Porozumiewa się z osobami z różnych środowisk, dialogowo rozwiązuje konflikty oraz tworzy dobrą atmosferę do komunikacji interpersonalnej.
NIE_KA7_KR2: Ustala obszary swojej pracy wymagające modyfikacji i ciągłego doskonalenia.
Weryfikacja efektów kształcenia:
ocena ćwiczeń praktycznych, ocena efektów pracy zespołowej, ocena udziału w dyskusji na zajęciach, przedłużona obserwacja aktywności studenta przez prowadzącego, ocena pracy pisemnej na zadany temat przygotowywanej w ramach pracy własnej studenta, ocena wypowiedzi ustnej studenta.
|
Zakres tematów: |
1. System szkolnictwa wyższego w krajach niemieckojęzycznych, struktura uczelni, typy szkół wyższych, etapy kształcenia, wymiana studencka, sytuacja studentów uczestniczących w wymianie studenckiej w dobie pandemii.
2. Wielokulturowość, interkulturowe aspekty życia w krajach niemieckiego obszaru językowego, społeczne i polityczne skutki wielokulturowości, problemy i korzyści wynikająjące z wielokulturowego oblicza współczesnych Niemiec. Przedstawiciele innych narodowości/kultur w historii państw niemieckojęzycznych.
3. Historia i typologia uzależnień. Wybrane zagadnienia. Zagrożenia współczesności w aspekcie uzależnień. Przyczyny uzależnień i pomoc osobom uzależnionym.
4. Świat mediów. Rodzaje mediów. Słownictwo z zakresu technologii informatycznej. Rola mediów w życiu współczenego człowieka. Korzyści i zagrożenia, aspekty społeczne, psychologiczne i kulturowe tego zagadnienia.
Znajomości zawierane przez internet.
5. Rodzina wczoraj i dziś. Funkcje rodziny, problemy wychowawcze, zmiany ról kobiet i mężczyzn,
6. Kraje i regiony niemieckojęzyczne. Język niemiecki jako język urzędowy. Niemiecki język literacki, dialekty i "Denglisch". Język a integracja kulturowa.
7. Słynni przedstawiciele niemieckiego obszaru językowego: władcy, literaci, artyści, wybitni wynalazcy i odkrywcy.
|