Negocjacje zbiorowe 450-SPL-1NZB
Wykład (WYK)
Rok akademicki 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 8 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Literatura podstawowa: S. Borkowska, Negocjacje zbiorowe, PWE, Warszawa 1997 A. Dakowicz, Rozwiązywanie konfliktów i sztuka negocjacji (s. 67-80). W: D. Frasunkiewicz (red.), Psychologia biznesu. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo WSFiZ w Białymstoku, Białystok 2008 R. Fisher, W. Ury, B. Patton, Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 1994 Literatura uzupełniająca: R. Jurkowski, Negocjacje zbiorowe – kiedy o czym i jak rozmawia przedsiębiorca z przedstawicielami pracowników, Difin, Warszawa 2000 Akty prawne: Konstytucja RP, Kodeks Pracy, Ustawa o rozwiązywaniu sporów zbiorowych, Ustawa o związkach zawodowych |
||
Efekty uczenia się: |
SP7_WG04 Zna istotę, narzędzia i sposoby prowadzenia negocjacji zborowych SP7_UK02 Potrafi analizować, planować i przeprowadzać negocjacje zbiorowe SP7_UO01 Potrafi kierować i organizować pracę zespołu roboczego w trakcie rozwiązywania studiów przypadku i prezentowania ich SP7_KO01 Ma potrzebę kreatywnego, innowacyjnego i przedsiębiorczego myślenia i postępowania w podejmowanej aktywności zawodowo-społecznej SP7_KR01 Ma potrzebę organizowania pracy zespołowej oraz uczestniczenia w niej przyjmując różne role społeczne SP7_KR02 Ma potrzebę przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad, ewentualnie etycznego postępowania w działaniu i relacjach interpersonalnych |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę |
||
Zakres tematów: |
Wykłady: 1. Czym są negocjacje? 2. Negocjacje jako istotny element życia społecznego. 3. Konflikt leżący u podłoża inicjacji procesu negocjacyjnego. 4. Podstawowe strategie w podejściu do konfliktu. 5. Negocjacje „pozycyjne” oraz „wygrany – wygrany”. 6. Negocjacje wg harwardzkiego projektu negocjacyjnego. 7. Role członków zespołu w prowadzeniu negocjacji zbiorowych. 8. Współdziałanie pracodawcy ze związkami zawodowymi w sporach zbiorowych 9. Współdziałanie pracodawcy ze związkami zawodowymi w sprawach indywidualnych Ćwiczenia: 1. Współzależność stron prowadzących negocjacje (gra decyzyjna XY). 2. Praktyczne prowadzenie negocjacji zbiorowych. a) przygotowanie strategii negocjacyjnych b) podział ról w zespole c) realizacja przygotowanej strategii negocjacyjnej (rejestracja video) d) omówienie procesu negocjacyjnego w oparciu o materiał filmowy 3. Cechy negocjatora ważne w prowadzeniu negocjacji zespołowych. 4. Rozwiązywanie sporów zbiorowych 5. Rozwiązywanie spraw indywidualnych |
||
Metody dydaktyczne: |
testy i ich interpretacja, analiza przypadków (case study), praca w grupie, symulacja negocjacyjna rejestrowana przy użyciu kamery, dyskusja |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Andrzej Dakowicz, Paweł Szczerba | 16/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.