Literatura podstawowa:
• Bobińskiej K., Pietrasa T., Gałeckiego P.(red.) (2012). Niepełnosprawność intelektualna : etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia. Wydawnictwo Continuo, Wrocław.
• Bobkowicz-Lewartowska L. (2011). Niepełnosprawność intelektualna : diagnozowanie, edukacja i wychowanie, Harmonia Universalis, Gdańsk.
• Cytowska B., (2002), Drogi edukacyjne dzieci niepełnosprawnych intelektualnie, Wrocław.
• Dykcik W., Szychowiak B. (red.), (2001). Nowatorskie i alternatywne metody w praktyce pedagogiki specjalnej. Przewodnik metodyczny, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
• Karwowska W. (2003). Wspieranie rodziny dziecka niepełnosprawnego umysłowo (w kontekście społecznych zmian), Kraków
• Kościelska M. (2000). Oblicza upośledzenia, Warszawa
• Kościelska M. (2004). Człowiek niepełnosprawny: rodzina, praca, Bydgoszcz
• Olechnowicz H. (2010). Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
• Pilecki J. (2002) Usprawnianie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym, Kraków
• Rafał-Łuniewska J. (2015). Wspieranie dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. ORE, warszawa. dostęp: http://www.zsl-goraj.cil.pl/dokumenty/wdsp.pdf
• Rafał-Łuniewska J. Wskazania do pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznych i głębowim. ORE, Warszawa. Dostęp online: file:///C:/Users/Dorota/Downloads/wskazania-do-pracy-z-uczniami-z-niepelnosprawnoscia-intelektualna-3.pdf
• Smykowska D. (2008). Współpraca szkoły z rodziną w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, działania stosowane i postulowane, Kraków
• Wołosiuk B., Sobczuk S., Ruszkowska M. (2017) Współpraca terapeutów z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Rozprawy Społeczne , Tom 11, Nr 2. dostęp: http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_nr_2_2017_srodek__art_3.pdf
Literatura uzupełniajaca:
• Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnyska M. (2005). Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
• Fröhlich A. (red.) (2015). Edukacja bazalna. Nauczanie i terapia dzieci z głęboką niepełnosprawnością, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
• Knill M., Knill Ch.(2006). Programy aktywności. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja, Wydawnictwo KOMPENDIUM, Warszawa.
• Kosińska A., Polak A. , Żiżka D.(1991). Uczę metodą ośrodków pracy. Materiały pomocnicze dla nauczycieli, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
• Lipińska-Lokś J (2014).Wsparcie rodziców dzieci z niepełnosprawnością w środowisku szkolnym : zielonogórski przykład dobrych praktyk. Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych 18/1, 123-136. Dostep online: https://www.bazhum.muzhp.pl/media/files/Problemy_Edukacji_Rehabilitacji_i_Socjalizacji_Osob_Niepelnosprawnych/Problemy_Edukacji_Rehabilitacji_i_Socjalizacji_Osob_Niepelnosprawnych-r2014-t18-n1/Problemy_Edukacji_Rehabilitacji_i_Socjalizacji_Osob_Niepelnosprawnych-r2014-t18-n1-s123-136/Problemy_Edukacji_Rehabilitacji_i_Socjalizacji_Osob_Niepelnosprawnych-r2014-t18-n1-s123-136.pdf
• Marciniak-Paprocka K. (2018) Metody pracy z osobami z niepełnosprawnościami– raport z badań pilotażowych. Student niepełnosprawny. Szkice i rozprawy. Nr 18 (11). dostęp: https://repozytorium.uph.edu.pl/bitstream/handle/11331/1928/Metody%20pracy%20z%20osobami%20z%20niepe%C5%82nosprawno%C5%9Bciami.pdf?sequence=1
• Miosga L. (2005). Pomóż mi być: komunikacja i stymulacja zmysłowa osób ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością umysłową, Kraków
• Piszczek M. (2010). Poranny krąg czyli stymulacja sensoryczna według pór roku, Wydawnictwo KOMPENDIUM, Warszawa.
Twórcze metody pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną.Dostęp online:
http://www.osw.dabrowa.pl/wp-content/uploads/2018/04/tworczmetpracy.pdf
http://arteterapia.pl/arteterapia-dla-osob-z-niepelnosprawnoscia-intelektualna-wybrane-problemy-teorii-i-praktyki/, dostęp z dnia 26.01.2021.
|