Specjalistyczny warsztat językowy - realizowany w języku angielskim 380-N2-2YHDTA
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2022/23
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
||
Efekty uczenia się: |
KA7_UK1 potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych w zakresie języka obcego sposób weryfikacji: udział w dyskusji w grupie KA7_UK2 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych w zakresie języka obcego sposób weryfikacji: testy cząstkowe , dyskusja KA7_KK2 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę sposób weryfikacji: przygotowanie do zajęć i aktywny w nich udział, zaangażowanie we wspólpracę w grupie efekty uczenia weryfikowane są na podstawie: Wiedza i umiejętnosći sprawdzane są w formie: - ocenę bieżacego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa. - prac, prezentacji i testów pisemnych w sali - modułów nauczania na platformie |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza i umiejętnosći sprawdzane są w formie: - ocenę bieżacego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa. - prac, prezentacji i testów pisemnych w sali - modułów nauczania na platformie Warunki zaliczenia przedmiotu: -zaliczenie na min. 51% testów w sali oraz prac pisemnych -zaliczenie na min 51% modułów na platformie -obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo ( udział w dyskusji i współpracy w grupie) 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 80% - 89% - dobry plus (4.5) 70% - 79% - dobry (4.0) 60% - 69% - dostateczny plus (3.5) 51% - 59% - dostateczny (3.0) Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie na ocenę na koniec III semestru Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zjazdu, student jest zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętnosć streszczenia) Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach. |
||
Zakres tematów: |
emigracja, bezrobocie, starzejące się społeczeństwo, bieda i wykluczenie społeczne, dyskryminacja, społeczne skutki kryzysu Tematy ustalane są indywidualnie, w zalezności od specjalizacji grupy PIW, pedagogika resocjalizacyjna, pedagogika opiekuńczo- wychowawcza, praca soscjalna |
||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: 50% w formie stacjonarnej oraz 50% z wykorzystaniem modułow do samodzielnej realizacji na platformie w oparciu o materiały specjalistyczne. Metoda warsztatowa- zajęcia polegają na poszerzaniu słownika angielskich wyrażeń specjalistycznych; ćwiczenie rozumienia tekstu/nagrania specjalistycznego; wyrabianie oglądu różnic i podobieństw tekstów specjalistycznych polskich i angielskojęzycznych. - analiza tekstów autentycznych - dyskusja - praca w grupach -prezentacje tematów specjalistycznych Duży nacisk kładzie się na formy aktywne, zwłaszcza mówienie i konwersacje. Prace indywidualne, np. projekty lub lektura tekstów popularnonaukowych, które wspierają zgłębianie wiedzy wg indywidualnych potrzeb i zainteresowań studenta. Zaliczenie na ocenę na koniec semestru. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda sobota, 9:30 - 11:45,
sala A203 |
0/ |
szczegóły![]() |
|
2 |
każda sobota, 9:30 - 11:45,
sala B225 |
0/ |
szczegóły![]() |
|
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.