Literatura: |
Literatura obowiązkowa:
1. R. Fisher, W. Ury, B. Patton, Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się, PWE 2011.
2. W. Ury, Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, PWE 2014.
3. Z. Dzideczek, Negocjowanie to fascynująca podróż, Warszawa 2020.
Literatura fakultatywna:
1. K. Bargiel-Matusiewicz, Negocjacje i mediacje, PWE 2014.
2. A. Jakubiak-Mirończuk, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wolters Kluwer 2010.
3. Ch.W. Moore, Mediacje – praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, wyd.3 Warszawa 2016.
4. E. Gmurzyńska, R. Morek (red.), Mediacje. Teoria i praktyka, wyd. 3 Warszawa 2018.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza, absolwent:
1. zna i rozumie kluczowe zagadnienia o wielokierunkowych relacjach między człowiekiem a społeczeństwem oraz podmiotów sektora publicznego i prywatnego i wynikające z nich dylematy współczesnej cywilizacji zwłaszcza związane z prowadzeniem negocjacji - KP7_WK2.
Umiejętności, absolwent:
1. potrafi dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia (w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne) w zakresie technik negocjacyjnych, służące wyjaśnianiu przebiegu procesów prawno-społeczno-gospodarczo-politycznych ich wpływu na przestępczość oraz prognozować ich rozwój - KP7_UW3,
2. przygotować opracowania pisemne lub prowadzić denaty prawne, także w zakresie negocjacji i kryminologiczne - KP7_UK3,
Kompetencje społeczne, absolwent jest gotów do:
1. wypełniania zobowiązań społecznych i współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego w postaci opracowywania strategii profilaktycznych z uwzględnieniem aspektów prawnych ( w tym negocjacyjnych) i kryminologicznych - KP7_K04.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu:
Wykład: zaliczenie końcowe - egzamin pisemny w formie odpowiedzi na sformułowane przez prowadzącego/prowadzącą zadania. Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia egzaminu zerowego, wg. preferencji studentów.
W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
|
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie w problematykę ADR - historia, różnice pomiędzy poszczególnymi metodami, pojęcie negocjacji.
2. Podstawowe zasady prowadzenia negocjacji.
3. Podstawowe techniki stosowane przez negocjatora.
4. Omówienie wybranych technik negocjacyjnych.
5. Błędy w stosowaniu poszczególnych technik negocjacyjnych.
|