Student, który zaliczył przedmiot:
1 Posiada poszerzoną wiedzę z zakresu współczesnej literatury rosyjskiej, rozumianej jako proces kontynuacji epok wcześniejszych w aspekcie historycznym, społecznym i estetycznym (H2A_WO1+++)
Ocena formatywna: przedłużona obserwacja aktywności studenta przez prowadzącego, ocena według kryteriów, prace pisemne na zadany temat, wypowiedzi ustne studenta.
Ocena podsumowująca: ocena według kryteriów, wypowiedzi ustne studenta.
Przykładowe zadanie: proszę omówić twórczość futurystów rosyjskich.
Metody i narzędzia: wykład, elementy konwersatorium, dyskusja ze studentami, praca własna studenta, wypowiedzi ustne studenta.
2 Zna pojęcia z zakresu literaturoznawstwa w języku rosyjskim i polskim na poziomie rozszerzonym (H2A_WO2+++).
Ocena formatywna: przedłużona obserwacja aktywność studenta przez prowadzącego, ocena według kryteriów, praca pisemna na zadany temat, wypowiedzi ustne studenta.
Ocena podsumowująca: ocena według kryteriów, wypowiedzi ustne studenta.
Przykładowe zadanie: proszę wyjaśnić termin “proza wiejska” w odniesieniu do twórczości W. Rasputina.
Metody i narzędzia: wykład, elementy konwersatorium, dyskusja ze studentami, praca własna studenta, wypowiedzi ustne studenta.
3 Umie właściwie analizować i interpretować wybrane teksty literackie przy zastosowaniu prawidłowej terminologii literaturoznawczej (H2A_UO1+++; H2A_WO2++)
Ocena formatywna: przedłużona obserwacja aktywności studenta przez prowadzącego, ocena według kryteriów, praca pisemna na zadany temat, wypowiedzi ustne studenta.
Przykładowe zadanie: proszę wyjaśnić termin “intertekstualność”.
Ocena podsumowująca: ocena według kryteriów, wypowiedzi ustne studenta.
Metody i narzędzia: wykład, elementy konwersatorium, dyskusja ze studentami, praca własna studenta, wypowiedzi ustne studenta.
4 Rozpoznaje i wymienia najwybitniejszych przedstawicieli danego okresu literackiego, ma podstawową wiedzę o współczesnych dokonaniach literackich w Rosji i o życiu literackim (H2A_WO4+++; H2A_W06++; H2A_UO4+++)
Ocena formatywna: sprawdzanie znajomości utworów zawartych w kanonie lektur.
Ocena podsumowująca: ocena według kryterium, wypowiedzi ustne studenta.
Przykładowe zadanie: proszę omówić twórczość Andreja Wozniesienskiego.
Metody i narzędzia: wykład, elementy konwersatorium, dyskusja ze studentami, praca własna studenta, wypowiedzi ustne studenta.
5 Identyfikuje różne rodzaje utworów literackich, reprezentatywnych dla danego okresu literackiego (H2A_UO5+++)
Ocena formatywna: sprawdzenie znajomości utworów z kanonu lektur.
Ocena podsumowująca: ocena według kryterium, wypowiedzi ustne studenta.
Przykładowe zadanie: proszę omówić kompozycję i wyznaczniki gatunkowe powieści Święta studnia Walentina Katajewa T. Tołstoj.
Metody i narzędzia: praca własna studenta, wypowiedzi ustne studenta.
6 Pracuje i współdziała w grupie (H2A_K02+++)
Ocena formatywna: przedłużona obserwacja aktywności studenta przez prowadzącego, ocena według kryteriów, praca pisemna na zadany temat, wypowiedzi ustne studenta.
Ocena podsumowująca: ocena według kryterium, wypowiedzi ustne studenta
Przykładowe zadanie: proszę omówić stosunki między przedstawicielami pokolenia ojców i dzieci w powieści W. Rasputina Pożegnanie z Matiorą.
|