Bruno-Nowakowa H., Polkowska I. (1988) Zajęcia pozalekcyjne z dziećmi upośledzonymi umysłowo. WSiP, Warszawa.
Gałka E. (2004) Warsztat terapii zajęciowej – rozwiązania i wyzwania (w:) Kosakowski Cz., Krause A. (red.) Rehabilitacja, opieka i edukacja specjalna w perspektywie zmian. Dyskursy pedagogiki specjalnej 3. Wydawnictwo UWM, Olsztyn.
Kott S. (2002) Zajęcia pozalekcyjne i terapia zajęciowa z osobami o obniżonej sprawności umysłowej. Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. Warszawa.
Kowalik K. (1975) Wychowanie w internacie. Wybrane zagadnienia. WSiP, Warszawa.
Kozłowski J. (2008) Negatywne i pozytywne strony wychowania internatowego dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim (w:) Bartnikowska U., Kosakowski Cz., Krause A. (red.) Współczesne problemy pedagogiki specjalnej. Dyskursy pedagogiki specjalnej 7. Wydawnictwo UWM, Olsztyn.
Lindyberg I. (2008) Warsztat Terapii Zajęciowej – kultura organizacyjna a wyzwania rehabilitacji (w:) Bartnikowska U., Kosakowski Cz., Krause A. (red.) Współczesne problemy pedagogiki specjalnej. Dyskursy pedagogiki specjalnej 7. Wydawnictwo UWM, Olsztyn.
Matyjas B. (1996) Metody pracy stosowane w warsztatach terapii zajęciowej a usprawnianie osób upośledzonych umysłowo (w:) Pańczyk J. (red.) Roczniki Pedagogiki Specjalnej. T. 7. Wydawnictwo WSPS. Warszawa.
Pietkiewicz M. (1988) Świetlica szkolna szansą do wykorzystania. WSiP, Warszawa.
Tronczyńska G., Łapko M. (2002) W stronę środowiska lokalnego. Ośrodek opiekuńczy dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym (w:) Pielecki A. (red.) Problemy pedagogiki specjalnej w okresie przemian społecznych. Wydawnictwo UMCS, Lublin.
Żywanowska A. (2004) Integracyjna rola czasu wolnego osób niepełnosprawnością intelektualną (w:) Kosakowski Cz., Krause A. (red.) Rehabilitacja, opieka i edukacja specjalna w perspektywie zmian. Dyskursy pedagogiki specjalnej 3. Wydawnictwo UWM, Olsztyn.
|