Chemia fizyczna I 310-CS1-2CHF1
Konwersatorium (KON)
Rok akademicki 2022/23
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
1. Atkins P.W. 1999. Podstawy chemii fizycznej, PWN, Warszawa. 2. Barrow G.N. 1978. Chemia fizyczna, PWN, Warszawa.Praca zbiorowa. 1980. Chemia fizyczna, PWN, Warszawa. 3. Pigoń K., Ruziewicz Z. 2005. Chemia fizyczna t. 1, PWN, Warszawa. 4. Sobczyk L., Kisza A. 1981. Chemia fizyczna dla przyrodników, PWN, Warszawa. 5. Drapała T. 1982. Chemia fizyczna z zadaniami, PWN, Warszawa-Poznań. 6. Sobczyk L., Kisza A. 1982. Eksperymentalna chemia fizyczna, PWN, Warszawa. 7. 2000, Podstawy chemii fizycznej z ćwiczeniami, skrypt, Wydawnictwo UWM, Olsztyn. |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza 1. Ma wiedzę z matematyki, fizyki i chemii pozwalającą na wyjaśnianie podstawowych pojęć, praw chemicznych oraz opisu zjawisk chemicznych: KA6_WG1 2. Definiuje podstawowe pojęcia dotyczące chemii fizycznej, termodynamiki, elektrochemii, równowag fazowych, kinetyki chemicznej, fotochemii oraz opisuje powiązanie ich z innymi dziedzinami nauki: KA6_WG8 3. Wybiera odpowiednie narzędzia informatyczne do oceny statystycznej wyników eksperymentu, obliczeń i przygotowania prezentacji: KA6_WG11 4. Wyjaśnia podstawy budowy i zasady działania aparatury pomiarowej i sprzętu chemicznego: KA6_WG12 5. Wymienia podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz metody i techniki ergonomii potrzebne w pracy zawodowej: KA6_WG13 Umiejętności: 1. Identyfikuje i rozwiązuje problemy chemiczne w oparciu o zdobytą wiedzę, planuje i wykona proste badania doświadczalne: KA6_UW1 2. Posługuje się aparaturą naukową i sprzętem laboratoryjnym podczas wykonywania eksperymentów chemicznych: KA6_UW3 3. Interpretuje wyniki z przeprowadzonych eksperymentów, krytycznie ocenia wyniki, szacuje błędy pomiarowe, sporządza sprawozdania i raporty: KA6_UW4 4. Stosuje podstawowe metody statystyczne i techniki informatyczne do interpretacji procesów chemicznych i analizy danych eksperymentalnych: KA6_UW6 5. Uczy się samodzielnie wybranych zagadnień: KA6_UU1 Kompetencje społeczne: 1. Krytycznie ocenia informacje rozpowszechniane w mediach, szczególnie z zakresu chemii: KA6_KK1 2. Rozumie potrzebę popularno-naukowego przedstawiania wybranych zagadnień chemicznych i propagowania najnowszych osiągnięć chemii: KA6_KK2 3. Realizuje zasady uczciwości intelektualnej i postępowiania etycznego: KA6_KR1 4. Rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w języku polskim i obcym: KA6_KR2 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia konwersatorium jest uczęszczanie na zajęcia i zdanie 3 pisemnych kolokwiów obejmujących materiał realizowany w ramach ćwiczeń. |
||
Zakres tematów: |
Konwersatorium zawiera treści związane z termodynamiką i termochemią, stanami skupienia ciał oraz równowagami fazowymi. |
||
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwersatoryjny - przeplatanie fragmentów typowo wykładowych z wykorzystaniem zdobytej wiedzy do rozwiązywania zadań. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Łukasz Ołdak | 0/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.