Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, English in Science and Technology, P. Domański An Introductory Course in Scientific English, L. Szkutnik Technical English Vocabulary and Grammar, N. Brieger, A. Pohl Science , Keith Kelly Basic English for Science. OUP A Matter of Life. English for Chemistry, Microbiology and Biotechnology, Paola Briano Professional English in Use Engineering, Mark Ibbotson, CUP English for Natural Sciences, A.W. Kierczak English for Environmental Engineering, M. Grzegożek, I. Starmach English for Chemistry:film bank: ww.efch.jcj.uj.edu.pl Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP English for Presentations M. Grussendorf, Oxford
ted.ed.com
|
Efekty uczenia się: |
Potrafi przygotować prace pisemne typowe dla kierunku studiów i specjalności (np. raporty, opisy procesów, streszczenia artykułów naukowych i popularnonaukowych) KA6_UK1. Potrafi posługiwać się słownictwem specjalistycznym z dziedziny chemii w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację w języku obcym na poziomie B2. Czyta ze zrozumieniem teksty chemiczne. KA6_UK2, Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych związanych z dziedziną nauk chemicznych (np. prezentacje, krótkie referaty) z wykorzystaniem różnorodnych źródeł KA6_UK3. Uczy się samodzielnie wybranych zagadnień.KA6-UU1 Potrafi samodzielnie uzupełnić nabytą wiedzę i umiejętności i rozwijać je interdyscyplinarnie. KA6_UU2
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są w formie zajęć stacjonarnych oraz w formie e-learningu 2 x2 godz. Wymagane jest zaliczenie w terminie modułów e-learningowych na co najmniej 50%. Wiedza sprawdzana jest w formie testu pisemnego, oraz na podstawie ustnej prezentacji z dziedziny specjalizacji studenta.
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie w formie pisemnej - test i ustnej-prezentacja. Obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze bez obowiązku odpracowania), przygotowanie do zajęć i aktywność;
Skala ocen:
100% - 91% - bardzo dobry (5.0)
89% - 81% - dobry plus (4.5)
79% - 71% - dobry (4.0)
69% - 61% - dostateczny plus (3.5)
59% - 51% - dostateczny (3.0)
|
Zakres tematów: |
Nagroda Nobla w dziedzinie Chemii za rok 2021.
Sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty, słownictwo, struktury zdań, skróty.
Odkrycia naukowe.
Zwroty używane w statystyce.
Zielona chemia oraz zrównoważony rozwój.
Praca i zatrudnienie, rozmowa kwalifikacyjna.
Wypowiedź pisemna –streszczenie pracy licencjackiej.
Wypowiedź ustna – umiejętność przekazania wiedzy specjalistycznej w formie prezentacji oraz udział w dyskusji.
|
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne:
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie. Wykorzystywane metody to praca z tekstem, dyskusja, praca w grupach, praca w oparciu o autentyczne materiały, w tym materiały audio.
|