Student wie i rozumie
- podstawowe instytucje i organizacje będące uczestnikami relacji międzynarodowych oraz ich historię
- ma podstawową wiedzę na temat stosunków międzynarodowych na płaszczyźnie politycznej, ekonomicznej i kulturalnej oraz ich historycznych uwarunkowań
- ma podstawową wiedzę z zakresu historii stosunków międzynarodowych
- źródła więzi o charakterze ekonomicznym, etnicznym, kulturowym i politycznym i ich znaczenie w stosunkach międzynarodowych
- podstawowe prądy filozoficzne, ideologie i doktryny polityczne
- podstawowe mechanizmy kulturowe, polityczne, prawne i ekonomiczne warunkujące stosunki międzynarodowe oraz ich podłoże historyczne
Student potrafi
- dostrzegać problemy na płaszczyźnie międzynarodowej i ich źródła historyczne
- umieścić problemy międzynarodowe w kontekście historycznym
- wyszukiwać, selekcjonować, analizować i syntetyzować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł
- doszukiwać się związków przyczynowo-skutkowych wydarzeń międzynarodowych
- interpretować krajowe i międzynarodowe wydarzenia, odwołując się do wiedzy teoretycznej i uwarunkowań historycznych
- na podstawie wiedzy historycznej prognozować rozwój sytuacji międzynarodowej
- analizować aktualną sytuację międzynarodową w poszczególnych regionach świata, z uwzględnieniem kontekstu historycznego
- na podstawie wiedzy historycznej ocenić konsekwencje aktualnych wydarzeń międzynarodowych
- przygotować prezentację multimedialną oraz wykorzystywać odpowiednie systemy informatyczne
- komunikować się w jednym języku wschodnioeuropejskim na poziomie A2 ESOKJ
- współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różnej role
- samodzielnie zdobywać i utrwalać wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny przy zastosowaniu nowoczesnych technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji
Student gotów jest do
- krytycznego formułowania sądów na temat podstawowych kwestii politycznych, kulturowych, ekonomicznych i prawnych na płaszczyźnie międzynarodowej, uwzględniając także ich historyczny kontekst
- ma szacunek do wiedzy opartej na podstawach naukowych
- ma nawyk śledzenia na bieżąco sytuacji międzynarodowej i aktualizowania uzyskanej wiedzy
- docenia rolę wiedzy uzyskanej w dziedzinie obszaru zainteresowań dla kształtowania więzi społecznych na poziomie lokalnym i ponadlokalnym
- pracy w dziedzinie obszaru zainteresowań, stosując się do zasad etycznych
- funkcjonowania w środowisku wielokulturowym, rozumie wartość pluralizmu i tolerancji
- uznawania i szanowania różnic punktów widzenia determinowanych różnym podłożem narodowym i kulturowym
|