Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania marketingowe 450-ZN1-1BMA
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 18
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. PWE, Warszawa 2011

2. Kaden R.: Badania marketingowe. PWE, Warszawa 2008

3. Kędzior Z.: Badania rynku. Metody, zastosowania. PWE, Warszawa 2004.

4. Aaker D. A., Marketing research, Hoboken, NJ : Wiley 2010.

Literatura uzupełniająca:

1. Kaczmarczyk S.: Zastosowanie badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i

otoczenie przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2007

2. Mazurek-Łopacińska K.: Badania marketingowe, teoria i praktyka. PWN, Warszawa 2005

Efekty uczenia się:

BM_UW01 Student potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) w zakresie badań marketingowych bazując na zdobytej wiedzy (KA6_UW1) (rozwiązywanie zadań, studia przypadków, kolokwium)

BM_UW02 Student potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi badań marketingowych (KA6_UW2) (rozwiązywanie zadań, studia przypadków)

BM_UW03 Student wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu badań marketingowych do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania (KA6_UW4) (rozwiązywanie zadań, studia przypadków, kolokwium)

BM_UW04 Student potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu (KA6_UW5) (rozwiązywanie zadań, studia przypadków)

BM_UK01 Student potrafi przygotować prace pisemne i prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z badań marketingowych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowywania prac i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów (KA6_UK1) (rozwiązywanie zadań, studia przypadków, przygotowanie projektu)

BM_UK02 Student potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu zagadnieniu z zakresu badań marketingowych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych (KA6_UK2) (przygotowanie projektu)

BM_UO01 Student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (KA6_U01) (przygotowanie projektu)

Metody i kryteria oceniania:

Oceniana jest aktywność na zajęciach, jakość prac grupowych oraz przygotowanie projektu. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie minimum 51% punktów, zaliczenie kolokwium (min. 51%) oraz obecność na zajęciach.

Punktacja ogólna zaliczenia przedmiotu:

91-100 pkt - 5

81-90 pkt – 4,5

71-80 pkt - 4

61-70 pkt -3,5

51-60 pkt – 3

Punktacja szczegółowa:

1. Kolokwium – 50 pkt

2. Projekt – 10 pkt

3. Aktywność – 15 pkt

4. Prace grupowe – 25 pkt

Prowadzący dopuszcza jedną nieusprawiedliwioną nieobecność podczas zajęć, kolejne natomiast należy odpracować na konsultacjach. Nieobecność na 50% zajęć kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu.

Zakres tematów:

1. Badania marketingowe – istota, cel, rola i użyteczność

2. Przedmiot, funkcje i etapy procesu badań marketingowych

3. Źródła informacji marketingowych

4. Klasyfikacja badań marketingowych

5. Metody badań marketingowych

6. Obszary zastosowań badań marketingowych

7. Etyczne aspekty badań marketingowych

Metody dydaktyczne:

Studia przypadków, dyskusje grupowe, rozwiązywanie zadań pobudzających do samodzielnego myślenia, prezentacje multimedialne, projekt, kolokwium.

Ćwiczenia w formie stacjonarnej.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga sobota (parzyste), 9:50 - 11:35, sala 317
Julita Augustyńczyk 21/ szczegóły
2 co druga sobota (parzyste), 8:00 - 9:45, sala 317
Julita Augustyńczyk 20/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Wydziału Zarządzania
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)