Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing,Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012
2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011
3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003
4. Ph. Kotler i inni, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
5. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012
6. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA
1MAR_W01 Student ma podstawową wiedzę odnośnie ewolucji i miejsca funkcji marketingowej w organizacji oraz jej realizacji w relacjach z otoczeniem Z1_W01
1MAR_W02 Ma elementarną wiedzę o relacjach organizacji z otoczeniem, zwłaszcza w ujęciu bliższego i dalszego otoczenia marketingowego Z1_W04
1MAR_W03 Ma wiedzę na temat więzi społecznych z uczestnikami rynku (dostawcami i pośrednikami handlowymi oraz konkurentami) występujących w ramach relacji rynkowych Z1_W05
1MAR_W04 Ma podstawową wiedzę o kliencie jako podmiocie działalności marketingowej Z1_W06
1MAR_W05 Posiada wiedzę o zasadach marketingowych wyznaczających funkcjonowanie organizacji na rynku oraz zna instrumenty marketingowe wywołujące zmiany w otoczeniu Z1_W09
|
Metody i kryteria oceniania: |
- egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń. Zalicza 51% punktów możliwych do zdobycia.
Punktacja na zaliczenia:
91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra
81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus
71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra
61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus
51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna
|
Zakres tematów: |
1.Marketing - wprowadzenie
2.Otoczenie marketingowe
3.Istota konkurencji - pryzmat marketingowy
4.Zachowanie rynkowe nabywców
5.System informacji marketingowej
6.Segmentacja rynku
7.Pozycjonowanie
8.Zarządzanie marketingiem
|