Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy 320-BS1-1JOBII
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press.

2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com

3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/

4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic

5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” : Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos

6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT.

Literatura uzupełniająca

1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press.

2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press.

3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press.

4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press.

5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press.

6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext.

Efekty uczenia się:

Student zna terminologię fachową z różnych dziedzin biologii oraz ochrony środowiska i potrafi jej użyć w celu wyszukania informacji w źródłach angielskojęzycznych . KA6_UW7

Student potrafi również przeanalizować i ocenić wiarygodność informacji pochodzącej ze źródła angielskojęzycznego. KA6_KK1

Student potrafi wykorzystać znajomość terminologii fachowej do samodzielnego pogłębiania wiedzy i przygotowania prezentacji ustnej w języku angielskim z wykorzystaniem technik multimedialnych. KA6_UK8, KA6_UO9

Student potrafi wykorzystać znajomość terminologii fachowej do poprowadzenia dyskusji w grupie oraz wysłuchania innych członków grupy . KA6_UO9, . KA6_KR3

Sposoby weryfikacji:

KA6_UW7 Test pisemny po semestrze I, II, III, IV (pytania zamknięte i otwarte)

KA6_UW7 , KA6_KK1 Praca pisemna – streszczenie artykułu, wykładu, raport.

KA6_KK1, KA6_UK8, KA6_UO9 Prezentacja multimedialna

KA6_UO9, . KA6_KR3 Dyskusja na zajęciach

KA6_UW7 , KA6_UK8, KA6_UO9 Egzamin po semestrze czwartym (pisemny i ustny).

Egzamin pisemny – pytania otwarte i zamknięte weryfikujące sprawności językowe takie jak czytanie, słuchanie, pisanie.

Egzamin ustny – rozmowa na losowo wybrane tematy z różnych dziedzin biologii.

Metody i kryteria oceniania:

1. Obecność na zajęciach (dopuszcza się możliwość opuszczenia dwóch spotkań bez konieczności odpracowania). Nieobecności powyżej dwóch nieobecności dopuszczalnych wiążą się z koniecznością odpracowania w formie pisemnego streszczenia artykułu popularnonaukowego.

50% nieobecności na zajęciach dyskwalifikuje z możliwości przystąpienia do zaliczenia przedmiotu.

2. Pozytywna ocena z prezentacji ustnej.

3. Pozytywna ocena z pisemnego testu semestralnego (pytania otwarte i zamknięte).

4. Pozytywna ocena z egzaminu pisemnego i ustnego (egzamin pisemny – pytania otwarte i zamknięte; egzamin ustny – dyskusja).

Dopuszczenie do egzaminu : pozytywna ocena z czterech semestrów nauki.

Skala ocen:

51 – 60 % - 3.0

61 – 70 % - 3.5

71 – 80 % - 4.0

81 – 90 % - 4.5

91 – 100 % - 5.0

Zakres tematów:

1. Terminologia związana z opisem krajobrazu, nazwy geograficzne, krajobraz Polski.

2. Graficzne środki przekazu informacji naukowej (tabele, wykresy, symbole).

3. Metody badawcze, osiągnięcia w dziedzinie nauk ścisłych.

4. Świat roślin- systematyka, budowa, czynniki potrzebne do życia, choroby roślin.

5. Świat roślin – rozmnażanie, rodzaje zapylenia.

6. Świat roślin – opis procesu fotosyntezy.

7. Świat roślin – opis cyklu rozwojowego od nasiona do owocu.

8. Bieżące problemy w środowisku naturalnym – plastik i mikroplastik.

9. Temat ogólny: Zrównoważony rozwój w perspektywie środowiska,

ekonomii i dobrostanu człowieka.

Metody dydaktyczne:

Praca z literaturą , dyskusja, konsultacje

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 8:00 - 9:30, sala 2041
Anna Kuzia 19/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydział Biologii - Kampus
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)