Literatura: |
Literatura podstawowa:
Bednarek J. Multimedia w kształceniu, Mikom, Warszawa 2006
Sayood K., Kompresja danych wprowadzenie, Wydawnictwo RM 2002, Warszawa
Bremer A., Sławik M., Technologia informacyjna z informatyką, Videograf, Warszawa 2002
Literatura uzupełniająca:
Danowski B., Komputerowy montaż wideo – ćwiczenia praktyczne, Helion Gliwice 2006
Zimek R., SwiSHmax – animacje Flash – jakie to proste, Mikom , Warszawa 2007
Woźnicki J., Podstawowe techniki przetwarzania obrazu, WKŁ, Warszawa 1996.
Foley J.D. i inni, Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 2001
Sokół R., MP3 i DivX – ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice 2002
Kurose J., Ross K., Sieci komputerowe od ogółu do szczegółu z Internetem w tle, Helion 2006
Heim K., Metody kompresji danych, Mikom, Warszawa 2000
|
Efekty uczenia się: |
Umiejętności:
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, przeanalizować problem i zaprojektować aplikację multimedialną zastosowaną do danego problemu - obserwacja ciągła aktywności na zajęciach, dyskusja problemowa.
Potrafi dobrać właściwą reprezentację wiedzy dla dziedziny multimediów, opracować odpowiednią strukturę bazy wiedzy, zaimplementować ją, potrafi znajdować niezbędne informacje w literaturze fachowej z dziedziny multimediów - obserwacja ciągła aktywności na zajęciach, dyskusja problemowa., praca z literaturą.
Potrafi w krytyczny sposób ocenić wyniki eksperymentów dobierając właściwą metodę wnioskowania przy tworzeniu interaktywnych aplikacji prezentacyjnych - obserwacja ciągła aktywności na zajęciach, dyskusja problemowa.
Potrafi stworzyć aplikację multimedialną łączącą grafikę, dźwięk, film i animacje w dowolnej technologii informatycznej oraz zaprezentować i omówić jej działanie - obserwacja ciągła aktywności na zajęciach, dyskusja problemowa., praca domowa.
Potrafi myśleć i rozwiązywać problemy w kreatywny sposób - obserwacja ciągła aktywności na zajęciach.
Kompetencje społeczne:
Uzupełnia systematycznie swoją wiedzę z nowych zagadnień w obszarze technik multimedialnych i narzędzi do ich tworzenia - obserwacja ciągła aktywności na zajęciach, praca z literaturą.
Weryfikacja - obserwacja pracy studenta na zajęciach oraz ocena wykonanego zadania na podstawie prezentacji tego zadania (aplikacji multimedialnej) przez studenta.
|
Zakres tematów: |
Badanie funkcji i mechanizmów multimedialnych w systemach operacyjnych. Badanie charakterystyk informacyjnych mono i stereo obiektów dźwiękowych, tworzenie specjalistycznych efektów dźwiękowych za pomocą pakietów medialnych. Porównalna analiza pakietów multimedialnych do agregowania i edytowania różnorakich obiektów medialnych w postaci prezentacji lub innego produktu. Elementy składowe i metody tworzenia prezentacji (aplikacji) multimedialnych. Poznanie i opanowanie programów wideokonferencyjnych, komunikatorów internetowych, telefonii internetowej. Badanie mechanizmów i oprogramowania do odbierania w Internecie informacji multimedialnej audio/wideo. Badanie technik kompresji obrazów, wideo i dźwięku. Cyfrowy zapis i obróbka dźwięku. Zapisywanie i obróbka sekwencji wideo, praca z kamerami cyfrowymi, odbiornikiem TV, aplikacjami ang. video capturing. Tworzenie i obróbka sekwencji wideo. Animacje komputerowe. Internetowy przekaz obrazu i dźwięku w czasie rzeczywistym. Projekt aplikacji multimedialnej z wykorzystaniem obiektów multimedialnych - obrazów ruchomych (filmów), dźwięków, animacji, grafiki, tekstu.
|