Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wstęp do programowania obiektowego 400-IS1-1PRO
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. J. Grębosz, Symfonia C++ standard. Programowanie w języku C++ orientowane obiektowo, Edition 2000, 2006.

2. B. Stroustrup, Język C++, WNT 1998.

3. S.B. Lippman, Istota języka C++. Zwięzły opis, WNT 2004.

4. D. Vanderoorde, Język C++ ćwiczenia i rozwiązania, WNT 2001.

5. A. Struzińska-Walczak, K. Walczak, Nauka programowania dla początkujących C++, W&W 2000.

6. M. Tłuczek, Programowanie w języku C, ćwiczenia praktyczne, Helion 2001.

7. A. Stasiewicz, Ćwiczenia praktyczne C++, WNT 2006.

8. S. Prata, Szkoła programowania. Język C, Robomatic 1999.

9. Dostępne liczne i różnorodne materiały w sieci Internet.

Efekty uczenia się:

Zna podstawowe konstrukcje języka C++, posługuje się zmiennymi wskaźnikowymi, referencjami, wykorzystuje alokację i dealokację pamięci, typy generyczne, przeciążenie funkcji i operatorów. Zna podstawowe metody zapisu algorytmów, w szczególności schematy blokowe: KP6_WG4 - sprawdziany

Zna podstawowe pojęcia z dziedziny programowania obiektowego na przykładzie C++: klasa, obiekt, własności i metody, konstruktory i destruktory. Zna najważniejsze mechanizmy obiektowe: dziedziczenie, przesłanianie, metody wirtualne i polimorfizm, abstrakcja, hermetyzacja, wielodziedziczenie: KP6_WG4 - sprawdziany

Zna zagadnienia związane z obsługą wyjątków, obsługą wejścia/wyjścia, obsługą plików oraz napisów, potrafi korzystać z bibliotek oraz tworzyć je: KP6_WG4 - sprawdziany

Potrafi (w stopniu średniozaawansowanym) projektować, implementować i analizować programy obiektowe w języku C++: KP6_UW3, KP6_UW4, KP6_UW5 - sprawdziany

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie wyników z pisemnych sprawdzianów w formie testu.

Planowanych jest 14 sprawdzianów w formie testu po 6 zagadnień każdy. Za każde zagadnienie można uzyskać 0 lub 1 punkt.

Punktacja: 5.0 – 77 (91%), 4.5 – 69 (81%), 4.0 – 60 (71%), 3.5 – 52 (61%), 3.0 - 43 (51%)

Nieobecności usprawiedliwione można nadrobić w ramach konsultacji.

Zakres tematów:

Klasy, własności i metody, konstruktory i destruktory.

Obiekty, tworzenie, alokacja i dealokacja pamięci, wskaźniki i referencje.

Funkcje zaprzyjaźnione.

Operacje wejścia/wyjścia, strumienie, formatowanie, napisy, pliki.

Przeciążanie funkcji i operatorów.

Dziedziczenie i polimorfizm, metody wirtualne, abstrakcja, przesłanianie, wielodziedziczenie.

Interfejsy i hermetyzacja.

Wzorce, typy generyczne, szablony klas.

Wyjątki, zgłaszanie, wychwytywanie, obsługa, hierarchia, ponawianie.

Metody dydaktyczne:

Pokaz z objaśnieniem, ćwiczenia praktyczne problemowe, praca zespołowa, prace domowe.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi piątek (parzyste), 11:50 - 13:20, sala 404
Mariusz Żynel 25/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Ekonomiczno-Informatycznego w Wilnie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)