Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2021
2. L.F. Korzeniowski, Podstawy zarządzania organizacjami, Difin 2019
3. Podstawy zarządzania pod red M. Strużyckiego, Warszawa 2014
4. Podstawy organizacji i zarządzania, R. Romanowska (red.), Warszawa 2001.
5. Bielski M.: „Podstawy teorii organizacji i zarządzania” Wydawnictwo C.H. Beck Warszawa 2002
Literatura uzupełniająca
1.Kożuch B., Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce polskich organizacji, Placet, Warszawa 2004
2. Bielski M.: „Podstawy teorii organizacji i zarządzania” Wydawnictwo C.H. Beck Warszawa 2002
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
KP7_WG5 - ma pogłębioną wiedzę z zakresu innych dziedzin prawa i wybranych zagadnień z innych nauk społecznych
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
KP7_UU2 - dostrzega związki między zjawiskami prawnymi, a innymi zjawiskami kulturowymi i społecznymi
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
KP7_KK2 - potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
KP7_KO3 - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Sposób weryfikacji efektów uczenia się: test pisemny (sposób wspólny dla wszystkich efektów)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia konwersatorium jest posiadanie przez studenta nie więcej niż jednej nieobecności (z jakiejkolwiek przyczyny). Student jest zobowiązany do odrobienia ponadprogramowych nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach, lub w innej formie uzgodnionej indywidualnie z prowadzącym. Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach.
Konwersatorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia jest realizacja zadań zleconych w e-learningu. Zaliczenie ma formę pisemną. Skala ocen od 2 do 5 zgodnie z poniższą punktacją:
7 pkt - 3,0
8 pkt - 3,5
9 pkt - 4,0
10 pkt - 4,5
11-12 pkt - 5,0
Aktywny udział w zajęciach oraz praca w grupach może podnieść ocenę końcową z zaliczenia o maksymalnie o 0,5 stopnia.
W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia/egzaminu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
|
Zakres tematów: |
1. Zarządzanie zagadnienia wstępne: pojęcie zarządzania, elementy procesu zarządzania, rozwój nauk o organizacji i zarządzaniu.
2. Organizacja i jej miejsce w otoczeniu: pojęcie organizacji, cechy organizacji, typologie organizacji, cykl życia organizacji, otoczenie organizacji.
3. Planowanie w organizacji: istota i funkcje planowania w organizacji, cele organizacji, rodzaje planów w organizacji, etapy procesu planowania
4. Organizowanie jako funkcja zarządzania: elementy struktury organizacyjnej, typy struktur organizacyjnych
5. Przywództwo w organizacji: rodzaje menedżerów, role kierownicze, umiejętności kierownicze, zadania kierownicze
6. Kontrola w organizacji: pojęcie, zakres, cele i zadania kontroli, formy i rodzaje kontroli, controling w organizacji, zarządzanie procesem kontroli w organizacji.
|