Literatura: |
1) A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów. LexisNexis, Warszawa 2003
2) B. Żółtowski, Seminarium dyplomowe: zasady pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Uczelniane ATR, Bydgoszcz 1999
3) A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie : wskazówki dla studentów, Warszawa: LexisNexis, 2004
4) J. Apanowicz., Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej : prace doktorskie, prace habilitacyjne, Warszawa 2015
5) J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2001
6) E. Ruśkowski, Prace licencjackie i magisterskie z finansów publicznych i prawa podatkowego, Siedlce 2002
7) R. Zenderowski, Praca magisterska, licencjat : krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2022
8) M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997
9) A. Dudziak, A. Żejmo, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008
10) S. Urban, W. Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 1994.
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
KA6_WK1 fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz funkcjonowania administracji publicznej
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
KA6-UW1 wykorzystywać posiadana wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:
- właściwy dobór źródeł prawnych z zakresu prawa administracyjnego (aktów prawnych, dorobku doktryny i orzecznictwa sądowo administracyjnego) i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
KA6-UK2 brać udział w debacie w obszarach tematycznych związanych z administracja publiczną i regulowanych przez prawo administracyjne - przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
KA6-KK3 zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej
|
Zakres tematów: |
Tematy realizowane w formie E-learningu, dotyczące przygotowania pracy dyplomowej: Jak pisać pracę; istota pracy magisterskiej; plan struktura pracy, zasady tworzenia wstępu; zasady tworzenia zakończenia; metody badawcze, zasady konstruowania prac; wykazy i spisy zawierane w pracach; wymagania pracy; formułowanie celu, wybór tematu, plan; przygotowanie planu pracy, zbieranie literatury; przygotowywanie tekstu pracy; unikanie najczęstszych błędów; aspekty oceny prac dyplomowych; formalno-językowe aspekty pracy; zastosowanie prac licencjackich; praca nad materiałami do pracy dyplomowej; przygotowanie zasadniczej części pracy.
|
Metody dydaktyczne: |
Obserwacja ciągła podczas zajęć, praca w grupach, zaliczenie pisemne (przedstawienie pracy magisterskiej).
Konsultacje w zakresie tematu pracy, literatury, hipotezy, celu pracy, zawartości merytorycznej pracy, dyskusja nad problemami powstającymi w trakcie przygotowania pracy. Prezentacja zagadnień wskazanych przez studentów, które sprawiają im trudności w procesie przygotowania pracy.
|