Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. Limański A., Drabik I., Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
2. Wiktor J. W., Żbikowska A. (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania i kierunki rozwoju, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
3. W.Grzegorczyk, W. Krawiec, Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: etapy i formy, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
4.A. Hauke-Lopes, M. Ratajczak-Mrozek, M. Soniewicki, M. Wieczerzycki, Marketing międzynarodowy - wyzwania dla przedsiębiorstw : studia przypadków i zadania, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2019.
5.K. Fonfara, Marketing międzynarodowy : współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa 2014.
6. E. Horská et al, International marketing : within and beyond Visegrad
|
Efekty uczenia się: |
3MMI_W01 kolokwium
3MMI_W02 kolokwium
3MMI_U01 praca w grupach, dyskusja
3MMI_U02 praca w grupach, dyskusja
3MMI_U03 praca w grupach, dyskusja
3MMI_K01 dyskusja
|
Metody i kryteria oceniania: |
- ćwiczenia: zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyniku z kolokwium oraz efektu pracy grupowej. Kolokwium uznaje się za zaliczone, po uzyskaniu co najmniej 51% maksymalnej punktacji. Ocena końcowa: 60% wynik z kolokwium 40% praca grupowa. Warunkiem uzyskania zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach (dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze). Nieobecności przekraczające dopuszczalny limit (max. 2) powinny być zaliczane na konsultacjach.
Zgodnie z aktualnie obowiązującym Zarządzeniem nr 71 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku zmieniającym Zarządzenie nr 70 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 14 września 2021 r. weryfikacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni (w kontakcie bezpośrednim).
|
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego.
2. Handel międzynarodowy- zagadnienia podstawowe.
3. Globalizacja - podstawowe trendy we współczesnym międzynarodowym otoczeniu firmy. (e-learning)
4. Ryzyko inwestycyjne. (e-learning)
5. Procesy internacjonalizacji przedsiębiorstw (e-learning)
6. Podstawy zarządzania międzynarodowego.
7. Badania marketingowe. Etapy strategii na rynku międzynarodowym.
8. Strategia marketingu mix na rynku międzynarodowym i jej elementy.
9. Wybrane narzędzia badań marketingowych oraz metody oceny potencjału przedsiębiorstwa.
10. Produkt jako narzędzie marketingu mix na przykładzie wybranych przedsiębiorstw.
11. Cena jako narzędzie marketingu mix na przykładzie wybranych przedsiębiorstw.
12. Dystrybucja jako narzędzie marketingu mix na przykładzie wybranych przedsiębiorstw.
13. Promocja jako narzędzie marketingu mix na przykładzie wybranych przedsiębiorstw.
14. Kolokwium
|