Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy 330-MS1-3MMI
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Limański A., Drabik I., Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.

2. Wiktor J. W., Żbikowska A. (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania i kierunki rozwoju, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.

3. W.Grzegorczyk, W. Krawiec, Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: etapy i formy, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

4.A. Hauke-Lopes, M. Ratajczak-Mrozek, M. Soniewicki, M. Wieczerzycki, Marketing międzynarodowy - wyzwania dla przedsiębiorstw : studia przypadków i zadania, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2019.

5.K. Fonfara, Marketing międzynarodowy : współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa 2014.

6. E. Horská et al, International marketing : within and beyond Visegrad

Efekty uczenia się:

3MMI_W01 kolokwium

3MMI_W02 kolokwium

3MMI_U01 praca w grupach, dyskusja

3MMI_U02 praca w grupach, dyskusja

3MMI_U03 praca w grupach, dyskusja

3MMI_K01 dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Ogólne warunki określa Regulamin studiów Uniwersytetu w Białymstoku (Załącznik do Obwieszczenia nr 6/2022 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 7 grudnia 2022 r.)

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest osiągniecie założonych efektów uczenia się. Forma przewidziana do ich weryfikacji, to: kolokwium w formie testu jednokrotnego wyboru, praca projektowa.

Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie minimum 51% punktacji maksymalnej (w tym 51% maksymalnej punktacji z kolokwium). Ocena końcowa: 60% wynik z kolokwium 40% praca grupowa.

Nieobecności:

- dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na ćwiczeniach (4 godz. dydaktyczne); nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być zaliczane na konsultacjach;

- więcej niż 50% nieusprawiedliwionych i nieodrobionych nieobecności na ćwiczeniach kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego.

2. Handel międzynarodowy- zagadnienia podstawowe.

3. Globalizacja - podstawowe trendy we współczesnym międzynarodowym otoczeniu firmy. (e-learning)

4. Ryzyko inwestycyjne. (e-learning)

5. Procesy internacjonalizacji przedsiębiorstw (e-learning)

6. Podstawy zarządzania międzynarodowego.

7. Badania marketingowe. Etapy strategii na rynku międzynarodowym.

8. Strategia marketingu mix na rynku międzynarodowym i jej elementy.

9. Wybrane narzędzia badań marketingowych oraz metody oceny potencjału przedsiębiorstwa.

10. Produkt jako narzędzie marketingu mix na przykładzie wybranych przedsiębiorstw.

11. Cena jako narzędzie marketingu mix na przykładzie wybranych przedsiębiorstw.

12. Dystrybucja jako narzędzie marketingu mix na przykładzie wybranych przedsiębiorstw.

13. Promocja jako narzędzie marketingu mix na przykładzie wybranych przedsiębiorstw.

14. Kolokwium

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia: prowadzone z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, przewidywane formy prowadzenia zajęć, to: dyskusja ze studentami, praca grupowa. Część zajęć realizowana jest w formie e-learningu.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 8:00 - 9:30, sala 206
Ewa Magrel 13/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Wydziału Zarządzania
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)