Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. Limański A., Drabik I., Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
2. Wiktor J. W., Żbikowska A. (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania i kierunki rozwoju, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
3. W.Grzegorczyk, W. Krawiec, Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: etapy i formy, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
4.A. Hauke-Lopes, M. Ratajczak-Mrozek, M. Soniewicki, M. Wieczerzycki, Marketing międzynarodowy - wyzwania dla przedsiębiorstw : studia przypadków i zadania, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2019.
5.K. Fonfara, Marketing międzynarodowy : współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa 2014.
6. E. Horská et al, International marketing : within and beyond Visegrad
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólne warunki określa Regulamin studiów Uniwersytetu w Białymstoku (Załącznik do Obwieszczenia nr 6/2022 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 7 grudnia 2022 r.)
Warunkiem zaliczenia wykładu jest osiągniecie założonych efektów uczenia się. Forma przewidziana do ich weryfikacji, to: egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń, 4 pytania opisowe oceniane 0-5 punktów każde.
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest osiągniecie efektów uczenia się założonych do realizacji w ramach ćwiczeń. Podstawą zaliczenia egzaminu jest uzyskanie minimum 51% punktacji maksymalnej.
|
Zakres tematów: |
1. Marketing krajowy a marketing międzynarodowy.
2. Uwarunkowania podejmowania działań na rynkach międzynarodowych.
3. Strategie wejścia na rynki zagraniczne.
4. Otoczenie przedsiębiorstw a wybór strategii na rynkach międzynarodowych.
5. Międzynarodowe badania marketingowe.
6. Segmentacja na rynkach międzynarodowych.
7. Strategia międzynarodowego produktu.
8. Strategie cenowe na rynkach międzynarodowych.
9. Budowanie kanałów dystrybucji na rynkach zagranicznych.
10. Promocja na rynkach zagranicznych.
11. Organizacja marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwie.
|