KP7_WG17 zna metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych wspomagających nauczanie chemii, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów.
KP7_WG18 zna podstawę programową, cele kształcenia i treści nauczania chemii na poszczególnych etapach edukacyjnych,
KP7_WG19 zna zagadnienia związane z programem nauczania – tworzenie i modyfikację, analizę, ocenę, dobór i zatwierdzanie oraz zasady projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału;
KP7_WG20 zna kompetencje merytoryczne, dydaktyczne nauczyciela, rolę nauczyciela jako popularyzatora wiedzy oraz znaczenie współpracy nauczyciela w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów,
KP7_WG22 zna metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia w obrębie przedmiotu lub zajęć – rozwiązania merytoryczne i metodyczne, dobre praktyki,
KP7_WG23 zna organizację pracy w klasie szkolnej i grupach: potrzebę indywidualizacji nauczania,
KP7_WG25 zna metody kształcenia w odniesieniu do nauczania chemii, a także znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej;
KP7_WG26 rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny;
KP7_WG27 zna egzaminy kończące etap edukacyjny i sposoby konstruowania testów, sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach nauczanego przedmiotu;
KP7_WG28 zna diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście nauczania oraz sposoby wspomagania rozwoju poznawczego uczniów;
KP7_WK8 zna warsztat pracy nauczyciela; właściwe wykorzystanie czasu lekcji przez ucznia i nauczyciela; zagadnienia związane ze sprawdzaniem i ocenianiem jakości kształcenia oraz jej ewaluacją, a także z koniecznością analizy i oceny własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej;
KP7_WK9 zna potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się chemii i nawyków systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu,
KP7_UW11 potrafi projektować i realizować program nauczania chemii z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów;
KP7_UW15 potrafi identyfikować typowe zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej, oraz z kompetencjami kluczowymi;
KP7_UW17 potrafi przeanalizować rozkład materiału;
KP7_UW22 potrafi dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne,
KP7_UW24 potrafi skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów;
KP7_UK3 potrafi poprawnie posługiwać się językiem polskim i poprawnie oraz adekwatnie do wieku uczniów posługiwać się terminologią chemiczną;
KP7_UK5 potrafi rozpoznać typowe dla nauczanego przedmiotu błędy uczniowskie i wykorzystać je w procesie dydaktycznym;
KP7_KK5 jest gotów do adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów;
KP7_KO6 jest gotów do kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów;
KP7_KR6 jest gotów do rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia;
|