Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Drugi język obcy nowożytny-rosyjski 340-FP1-2LENR
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 60
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Мануков С., Почему погибли древние цивилизации Бронзового века, [online: https://expert.ru/2015/04/30/idealnyij-shtorm/].

Сущность процесса глобализации, [online: https://works.doklad.ru/view/ItQz728PzQc.html].

Dosz J., Gregorczyk J., Szubska J., Экспедиция 3, Warszawa 2005.

Szczygielska S., Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Poznań 2003.

Aktualne materiały z Internetu.

Efekty uczenia się:

KA6_WG1: Zna i rozumie zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi - test kontrolny, ćwiczenia praktyczne.

KA6_WG4: Zna i rozumie terminologię ogólną oraz podstawowy aparat metodologii badań z zakresu językoznawstwa - test kontrolny.

KA6_WG9: Zna i rozumie podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji - ocena pracy w trakcie zajęć.

KA6_WK1: Zna i rozumie problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji - wypowiedź ustna, test kontrolny

KA6_UW4: Potrafi przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym - wypowiedź ustna.

KA6_UW6: Potrafi dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) - prezentacja.

KA6_UW7: Potrafi właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze językoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji - ćwiczenia praktyczne.

KA6_UK4: Potrafi brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich - dyskusja.

KA6_UK6: Potrafi posługiwać się drugim językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego - egzamin ustny i pisemny.

KA6_UO1: Potrafi planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole - ocena pracy w trakcie zajęć, ocena pracy zespołowej

KA6_UU1: Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie - praca domowa, obserwacja nauczyciela

KA6_KK1: Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy - obserwacja nauczyciela

KA6_KK2: Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych - praca domowa

KA6_KO4: Jest gotów do tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa - obserwacja nauczyciela

KA6_KO5: Jest gotów do uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach - obserwacja nauczyciela

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny i pisemny po IV semestrze. Student przystępuje do egzaminu na podstawie wcześniej uzyskanego zaliczenia w ocenie. Zaliczenie student otrzymuje na podstawie wyników testów zamieszczonych na platformie Blackboard, obecności, aktywności na zajęciach, wypowiedzi ustnych lub pisemnych. Dopuszczalne w ciągu semestru są dwie nieobecności bez konieczności odpracowywania. Nieobecności student zalicza w formie ustnej podczas konsultacji online w czasie rzeczywistym na platformie Blackboard. Nieodpracowane nieobecności są równoznaczne z niezaliczeniem przedmiotu.

Zakres tematów:

1. Глобализация (Globalizacja). Wpływ procesu globalizacji na rozwój kultury.

2. Искусство России ХХ века (Sztuka w Rosji w XX weku). Łubok, fowizm, futuryzm i kubizm w sztuce XX wieku.

3. Архитектура Москвы (Architektura Moskwy). Typy zabudowy.

4. Игорь Стравинский (Igor Strawinski). Wpływ muzyki klasycznej na człowieka.

5. Музыка ХХ столетия (Muzyka XX wieku). Gatunki muzyczne.

6. Театр как вид искусства (Teatr jako rodzaj sztuki). Słownictwo związane z teatrem.

7. Поведение человека в разных ситуациях (Zachowanie człowieka w różnych sytuacjach). Zasady savoir-vivre w różnych sytuacjach.

8. Почему погибли цивилизации? (Dlaczego upadły cywilizacje?). Przyczyny upadku cywilizacji epoki brązu.

Metody dydaktyczne:

Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, kształtujących wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Również podczas zajęć zdalnych w czasie rzeczywistym.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)