Literatura: |
L. Mularska Andziak, Franco, 1994.
N. Jarska, Idealne kobiety, 2011.
W. Bryl Roman. Movida madrycka jako ruch kulturowy. 2008.
J. M. Barnadiarán, Mitología vasca, Txertoa, San Sebastián 1979.
V. Bozal, Arte del siglo XX en España. Pintura y escultura 1939-1990, Espasa Calpe, Madrid 1995.
J. L. Gallero, Sólo se vive una vez. Esplendor y ruina de la movida madrileña, Árdora, Madrid 1991.
K. Richmond, Las mujeres en el fascismo español. La Seccióm Femenina de la Falange (1934-1959), Alianza Editorial, Madrid 2004.
S.G. Payne, The Franco Regime, 1936-1975, The University of Wisconsin Press 1987.
|
Efekty uczenia się: |
Student:
- ma uporządkowaną wiedzę o historii kultury i sztuki Hiszpanii i krajów hispanojęzycznych (K_W05)
- ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury i wydarzeniach współczesnego życia kulturalnego (K_W12, K_W14)
- potrafi wykorzystać różne źródła z zakresu kultury Hiszpanii i krajów hispanojęzycznych, analizować i selekcjonować te informacje do
celów analityczno- badawczych (K_U01)
- ma krytyczny stosunek do zachodzących przemian społeczno –obyczajowych w Hiszpanii i krajach hiszpańskiego obszaru językowego
języka obcego i jego historii,( K_K08, K_K 10)
- uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form (Internet, prasa hispanojęzyczna) (K_K05)
- potrafi przygotować i przedstawić wystąpienia ustne i prezentacje z wykorzystaniem technik multimedialnych (K_K09)
- potrafi argumentować merytorycznie, wykorzystując poglądy innych autorów(K_U12, K_W07, K_U13)
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: egzamin pisemny
|
Zakres tematów: |
1. Hiszpania - informacje ogólne.
2. Epoka frankistowska.
3. Movida madrycka.
4. Mitologia baskijska.
5. Kinematografia hiszpańska.
6. Sztuka hiszpańska (Goya, Velazquez, El Greco).
7. Współczesna sztuka hiszpańska.
8. Flamenco.
9. Corrida de toros.
10. Święta i tradycje hiszpańskie.
11. Barcelona i Antonio Gaudi.
|