Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe 340-HF1-3SEM2
Seminarium (SEM) Rok akademicki 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 60
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

bibliografia ustalana indywidualnie, w oparciu o wybrany temat

Efekty uczenia się:

jak w sylabusie ogólnym

Metody i kryteria oceniania:

Terminowe oddawanie poszczególnych części pracy (na podstawie poniższego kalendarium) i ich pozytywna ocena.

KALENDARIUM PISANIA PRACY DYPLOMOWEJ LICENCJACKIEJ W ROKU AKADEMICKIM 2023/24

31 października – ostateczne zatwierdzenie tematu

28 listopada – bibliografia i plan pracy

22 grudnia – wstęp z jasno postawioną tezą

15 lutego – pierwszy i drugi rozdział

30 marca – trzeci rozdział (i dalsze rozdziały, jeśli są)

15 kwietnia – wstęp, zakończenie;

30 kwietnia – cała praca

UWAGA!

1) Nieprzestrzeganie powyższego kalendarium skutkuje obniżeniem oceny za pracę oraz może skutkować nieudzieleniem zaliczenia za semestr;

2) PRACA LICZY DO 30 STRON MAKSIMUM (WLICZAJĄC WSZYSTKIE JEJ CZĘŚCI SKŁADOWE)

3) nie można podawać blogów w spisie źródeł internetowych

Zakres tematów:

„Od awangard do postmodernizmu. Historia literatury francuskiej i frankofońskiej XX wieku”

tematy prac na rok akademicki 2023/2024

I. Synteza sztuk w literaturze Belle Époque:

1. Umuzykalnienia w Peleasie i Melisandzie Maurice'a Maeterlincka

2. "I ja też jestem malarzem": Kaligramy Apollinaire'a jako przykład związków poezji i malarstwa

3. Życie jako sztuka na przykładzie À rebours Huysmansa

II. Technika w literaturze awangardy francuskiej XX wieku:

1. Wynalazki techniczne a techniki literackie na przykładzie wybranych dzieł Blaise’a Cendrarsa (Feuilles de route; poèmes en prose)

2. Maszyna w warsztacie poety – formalno-estetyczne inspiracje Henri Michaux i Blaise’a Cendrarsa

III. Fantastyczność i religia:

1. Interwencje nadprzyrodzone w Nowelach i Kawałkach Ch.-F. Ramuza

2. W piekłach nowoczesnych metropolii, na przykładzie Les Pâques à New York oraz La Prose du Transsibérien Blaise’a Cendrarsa

3. Realizm magiczny w literaturze antylskiej

4. Surrealizm Apollinaire’a, na przykładzie Cycków Tyrezjasza i Handlarza anchois

IV. Egzystencjalizm w teatrze

1. W labiryncie własnego „ja”, na przykładzie Huis clos J.-P. Sartre’a

2. Między wolnością a swobodą, na podstawie Much J.-P. Sartre’a

V. Absurd w teatrze

1. Samotność we wszechświecie, na podstawie Mitu Syzyfa i Kaliguli Camusa

2. Absurd jako nie-komunikacja, na podstawie Lekcji i Łysej śpiewaczki Ionesco

3. Czekając na Godota Becketta jako przykład anty-relacji międzyludzkiej

Metody dydaktyczne:

właściwe dla seminarium licencjackiego:

-analiza tekstów literackich;

-utrwalanie wiedzy z zakresu HLF

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 18:30 - 19:15, sala 5
każda środa, 10:30 - 11:15, sala 10D
Agnieszka Włoczewska 5/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Instytutu Neofilologii
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)