Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Ambroziak D., Maj. M., Oszustwa i nieuczciwość w organizacjach, Wolters Kluwer, Warszawa 2013.
2. Buszko A., Uwarunkowania współczesnych zachowań w organizacji, Difin, Warszawa 2013.
3. Kmiotek K., Piecuch T., Zachowania organizacyjne. Teoria i przykłady, Difin, Warszawa 2012.
4. Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., (red.), Zachowania organizacyjne. Zarys problematyki, wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2019.
5. Stańczyk I., Twaróg S., Człowiek w organizacji, wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018.
Literatura uzupełniająca:
1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2023.
2. Kuc B.R., Moczydłowska J., Zachowania organizacyjne. Podręcznik akademicki, Difin, Warszawa 2009.
|
Efekty uczenia się: |
ZOR_W01 - ma zaawansowaną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji, tworzących kulturę organizacyjną oraz rządzących nimi prawidłowości - KA6_WG1
ZOR_W02 - posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę o człowieku jako uczestniku struktur organizacyjnych oraz zasad rządzących określonymi zachowaniami, np. reakcji na systemy motywowania, anomię pracowniczą, czy mobbing - KA6_WK5
ZOR_W03 - posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji, procesach zmian organizacyjnych, procesach motywowania, władzy i przywództwie - KA6_WK7
ZOR_W04 - posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę pozwalającą na prawidłową analizę zachowań organizacyjnych - KA6_UW5
|
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne:
Wykład tradycyjny z elementami prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi
spostrzeżeniami w trakcie wykładu.
Formy zaliczenia przedmiotu:
Wykład - zaliczenie pisemne w formie testu uważa się za zaliczony przy uzyskaniu min. 51% poprawnych odpowiedzi' do egzaminu dopuszczeni są jedynie studenci, którzy uzyskają zaliczenie z ćwiczeń.
|
Zakres tematów: |
1. Istota zachowań organizacyjnych - aspekty teoretyczne
2. Uwarunkowania zachowań organizacyjnych - aspekty teoretyczne
3. Asertywność, uczciwa i nieuczciwa kłótnia - aspekty teoretyczne
4. Zarządzanie konfliktem w organizacji - aspekty teoretyczne
5. Władza przywództwo - aspekty teoretyczne
6. Kształtowanie zachowań organizacyjnych poprzez motywowanie - aspekty teoretyczne
7. Kultura organizacyjna - aspekty teoretyczne
8. Zmiana i stres w organizacji - aspekty teoretyczne
9. Zarządzanie konfliktem w organizacji - aspekty teoretyczne
10. Mobbing i anomia pracownicza - aspekty teoretyczne
11. Wypalenie zawodowe - aspekty teoretyczne
|