Literatura: |
1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017
2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009
3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005
4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016
5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015
6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997
7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007
8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013
9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009
|
Efekty uczenia się: |
Poniższe efekty uczenia się wynikają z treści przedmiotu:
KP6_WG1 - zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię
KP6_UW8 - potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania
KP6_KO1 - jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych
KP6_KO2 - jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim
sposoby weryfikacji: praca w małych grupach, aktywność na zajęciach, zaliczenie,
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie zajęć jest na ocenę.
Pozytywne zaliczenie przedmiotu składa się z:
- końcowej prezentacji,
- obecności - można być 2 razy nieobecnym bez usprawiedliwienia, wszystkie nadprogramowe nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach w toku problemowej dyskusji; 50% nieobecności bez usprawiedliwienia skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu
- aktywność na zajęciach.
Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów.
Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu.
Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania
|
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne (2h)
2. Coaching i praca trenera - co to jest? (2h)
3. Elementy socjologiczne w pracy trenera i coacha (2h)
4. Profil kompetencji coacha i trenera (2h)
5. Teorie społecznego uczenia się (2h)
6. Socjotechnika w pracy coacha i trenera (2h)
7. Zajęcia praktyczne (6h)
8. Prezentacje studentów (praktyczne) (10h)
9. Podsumowanie zajęć (2h)
|
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, praca w grupach i parach, film, wykład, metody warsztatowe
|