Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Design thinking dla starzejącej się populacji 480-SS2-1DTS2
Laboratorium (LAB) Rok akademicki 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 16
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1) Beata Michalska - Dominiak, Piotr Grocholiński, "Poradnik Design Thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie", One Press, 2019

2) Agnieszka Sikorska, "Planowanie i prowadzenie warsztatów Design Thinking", Fundacja Stocznia Warszawa 2022 dostępne na: https://stocznia.org.pl/publikacje/planowanie-i-prowadzenie-warsztatow-design-thinking/

3) Zrób to sam. Twój wpływ na rozwój. dostępne na: https://stocznia.org.pl/publikacje/zrob-to-sam-twoj-wplyw-na-rozwoj/

4) Ewaluacja prototypów innowacji społecznych. Przewodnik, Social Innovation Canada, 2023.

5) https://www.silowniapamieci.pl/

Efekty uczenia się:

Umiejętności:

Student/Studentka:

a) potrafi dokonać krytycznej oceny danych, formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy (KP7_UW2)

b) posiada umiejętność samodzielnego wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę

skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy (KP7_UW7 )

c) posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w powiązaniu ze współczesnymi teoriami socjologicznymi oraz z

wykorzystaniem dyscyplin pokrewnych (KP7_UW8)

Kompetencje społeczne:

Student/Studentka:

a) prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykorzystaniem różnorodnych źródeł wiedzy oraz odpowiednich metod

badawczych, krytycznie wykorzystuje źródła wiedzy (KP7_KK1)

Metody i kryteria oceniania:

Warsztaty zorganizowane w oparciu o metodę DT. Końcowym efektem jest przygotowanie protototypu usługi/ przedmiotu i dokonania jego ewaluacji wśród potencjalnych odbiorców/ odbiorczyń.

Ocena końcowa na podstawie:

- obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność) (0-1-2)

- ocena poszczególnych etapów DT (diagnoza) (1-2-3)

- tworzenie rozwiązania i prototyp (1-2-3)

- ewaluacja prototypu (1-2-3)

- prezentacja końcowa (1-2-3)

Każdy z uczestników kursu dokonuje również samoewaluacji (2-3-4-5) oraz w zespoły anonimowo oceniają również poszczególnych uczestników (2-3-4-5)

Skala punktów do oceny:

bdb - 27-25

db+ 24 - 22

db 21- 19

dst + 18-16

dst 15-13

Zakres tematów:

Tematy będą zogniskowane wokół metody DT, SD i innowacji:

1) Metoda DT i Service Thinking, specyfika innowacji społecznych

2) Diagnoza potrzeb osób starszych i ich otoczenia

3) Projektowanie rozwiązań

4) Prototypowanie

5) Ewaluacja prototypów

Metody dydaktyczne:

Praca warsztatowa, oparta o DT, praca w małych grupach, analiza danych, burza mózgów, metody kreatywnego myślenia, analiza literatury, wywiady jakościowe/ ankieta.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 15:00 - 18:00, sala 36
Katarzyna Sztop-Rutkowska 28/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Historii, Wydziału Filozofii i Wydziału Socjologii
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)