Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Janasz W., Innowacje w zrównoważonym rozwoju organizacji, Difin, Warszawa 2011.
2. Duraj J., Przedsiębiorczość i innowacyjność, Difin, Warszawa 2010.
3. Jasiński A., Innowacje małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych, Wyd. Promocja XXI, Warszawa, 2009
Literatura uzupełniająca:
1. Fagerberg J., Mowery D. C., Nelson R. R., The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press, New York 2005.
|
Efekty uczenia się: |
UMIEJĘTNOŚCI
2PIPI_U01 praca zespołowa; aktywność -dyskusja podczas zajęć, case study
2PIPI_U02 praca zespołowa; aktywność -dyskusja podczas zajęć, case study
KOMPETENCJE
2PIPI_K01 praca zespołowa; aktywność -dyskusja podczas zajęć, case study
2PIPI_k02 praca zespołowa; aktywność -dyskusja podczas zajęć, case study
|
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie ćwiczeń na podstawie pracy zespołowej polegającej na przygotowaniu wystąpienia na wskazany temat oraz udziale w dyskusji.
praca zespołowa max. 20 pkt
aktywność 12 pkt. Do zaliczenia należy zdobyć min 17 pkt.
Ogólne warunki określa Regulamin studiów Uniwersytetu w Białymstoku (Załącznik do Obwieszczenia nr 6/2022 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 7 grudnia 2022 r.)
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest osiągniecie założonych efektów uczenia się. Forma przewidziana do ich weryfikacji, to prawidłowa interpretacja poszczególnych systemów ekonomicznych przedstawiona w formie pracy zespołowej oraz dyskusji.
- dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na ćwiczeniach (4 godz. dydaktyczne); nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być zaliczane na konsultacjach;
- więcej niż 50% nieusprawiedliwionych i nieodrobionych nieobecności na ćwiczeniach kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu.
|
Zakres tematów: |
1. Innowacje, definicja i rodzaje.
2. Proces innowacyjny i jego aspekty, dyskusja w grupach, przykłady.
3. Działalność innowacyjna i czynniki ją warunkujące.
4. Finansowanie innowacji, założenia, rodzaje, typy.
5. Finansowanie w Polsce i na świecie, różnice, praca w grupach.
|