Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania marketingowe 530-ZN1-1BMA
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 18
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura Podstawowa:

1. K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe : metody, nowe technologie, obszary aplikacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.

2. D. Maison, A. Noga-Bogomilski (red.), Badania marketingowe : od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.

3. R. Milic-Czerniak (red.), Badania marketingowe : nowe metody badań i zastosowania, Difin, Warszawa 2019.

4. M. Rószkiewicz, K. Mazurek-Łopacińska, A. Sagan (red.), Dobór próby we współczesnych badaniach marketingowych: podejścia ilościowe, jakościowe i mieszane, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2021.

Literatura Uzupełniająca:

1. S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe - podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.

Efekty uczenia się:

1BMA_UW01 student prawidłowo analizuje i interpretuje zachowania podmiotów rynkowych mających wpływ na aktywność marketingową podmiotu, uwzględniając wpływ zjawisk gospodarczych, prawnych, kulturowych i politycznych na te zachowania KA6_UW1 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków, kolokwium

1BMA_UW02 realizując badania marketingowe student w oparciu o zdobyte dane rozstrzyga złożone i nietypowe wyzwania marketingowe wynikające z uwarunkowań gospodarczych, prawnych, kulturowych i politycznych KA6_UW2 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków

1BMA_UW03 student potrafi podejmować decyzji w obszarze marketingu dysponując danymi z zbadań marketingowych oraz w oparciu o dotychczas zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania i jakości KA6_UW4 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków, kolokwium

1BMA_UW04 potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu marketingowym KA6_UW5 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków

1BMA_UK01 potrafi przygotować opracowanie pisemną i prezentację z zakresu marketingu w oparciu zmienne pochodzące z badań marketingowych i innych w obszarze marketingu KA6_UK1 - rozwiązywanie zadań, studia przypadków, przygotowanie projektu

1BMA_UK02 potrafi wypowiedzieć się na temat badań marketingowych i tematów pokrewnych w obszarze marketingu dobierając do tego słownictwo z ww. obszaru tematycznego KA6_UK2 - przygotowanie projektu

1BMA_UO01 potrafi realizować zadania i projektu z zakresu badań marketingowych w grupie, przyjmują w trakcie tego procesu różne role KA6_U01 - przygotowanie projektu

Metody i kryteria oceniania:

Oceniana jest aktywność na zajęciach, jakość prac grupowych oraz przygotowanie projektu. Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie minimum 51% punktów, zaliczenie kolokwium (min. 51%) oraz obecność na zajęciach.

Punktacja ogólna zaliczenia przedmiotu:

91-100 pkt - 5

81-90 pkt – 4,5

71-80 pkt - 4

61-70 pkt -3,5

51-60 pkt – 3

Punktacja szczegółowa:

1. Kolokwium – 50 pkt

2. Projekt – 10 pkt

3. Aktywność – 15 pkt

4. Prace grupowe – 25 pkt

Warunkiem podejścia do zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność w semestrze).

Nieobecności przekraczające dopuszczalny limit, a nieprzekraczające 50% zajęć powinny być zaliczone na konsultacjach w ciągu max. 2 tygodni po przerwie w uczęszczaniu na zajęcia.

Studenci, którzy mają zgodę Dziekana na indywidualną organizację studiów (IOS) lub inne zgody wydane na podstawie zalecenia Rzecznika Osób Niepełnosprawnych UwB, co powoduje nieregularne uczęszczanie na zajęcia dydaktyczne, po uzgodnieniu z prowadzącym zajęcia, zaliczają przedmiot na podstawie kolokwium.

Zakres tematów:

1. Badania marketingowe – istota, cel, rola i użyteczność

2. Przedmiot, funkcje i etapy procesu badań marketingowych

3. Źródła informacji marketingowych

4. Klasyfikacja badań marketingowych

5. Metody badań marketingowych

6. Obszary zastosowań badań marketingowych

7. Etyczne aspekty badań marketingowych

Metody dydaktyczne:

Studia przypadków, zadania, dyskusje grupowe, prezentacje multimedialne, ćwiczenia pobudzające do samodzielnego myślenia, projekt, kolokwium.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga sobota (nieparzyste), 15:20 - 17:05, sala 302
Ewa Kuzionko-Ochrymiuk, Agata Kilon 23/ szczegóły
2 co druga sobota (nieparzyste), 17:10 - 18:55, sala 302
Ewa Kuzionko-Ochrymiuk, Agata Kilon 24/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Wydziału Zarządzania
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)