Literatura: |
Leżańska W., Płóciennik E. (2021), Pedagogika przedszkolna z metodyką, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Bobkowicz-Lewartowska L. (2011), Niepełnosprawność intelektualna. Diagnozowanie, edukacja i wychowanie, Harmonia Universalis, Gdańsk.
Kijak R. J. (2013), Niepełnosparwność intelektualna. Między diagnozą a działaniem, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa.
Buchnat M. (2011), Adaptacja przedszkolna dziecka z lekką niepełnosparwnością intelektualną, (w:), Z. Gajdzica Z., Bełza M. (red.), Wybrane zagadnienia socjalizacji i edukacji osób z ograniczoną sprawnością, Oficyna Wydawnicza “Humanitas”, Sosnowiec.
Bidziński K. (2019), Edukacja przedszkolna i szkolna dzieci z niepełnosprawnością – tworzenie lokalnego system wsparcia, (w:) B. Skałbania, M. Z. Babiarz, K. Bidziński (red.), Partnerstwo środowiskowe dla rozwoju dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. Raport z badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, Kielce.
Aksamit D. (2021), Wspieranie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stoniu umiarkowanym i znacznym w przedszkolu specjalnym – ujęcie praktyczne, Szkoła Specjalna nr 4, s. 297-313.
Bilewicz – Kuźnia B. (red.) (2017), Zabawa i zabawka. Konteksty, wartości, znaczenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej, Lublin.
Miłek K. (2015), Zabawa jako obszar poznania dziecka, (w:) S.Guz, M. Centner – Guz, J. Zwierzchowska (red.), W trosce o rozwój i wczesną edukację dziecka, UMCS, Lublin.
Waloszek D. (2009,) Sytuacyjne wspieranie dzieci w doświadczaniu świata, Kraków, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Helm J. H., Katz L. G., (2003), Mali badacze: metoda projektu w edukacji elementarnej, CODN, Warszawa.
Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., (2013),Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, WAM, Kraków.
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego
Programy wychowania przedszkolnego
Cichocka-Segiet K., Mostowski P., Rutkowski P. (2019), Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych, (w:), I. Chrzanowska, G. Szumski, Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole, Wydawnictwo FRSE, Warszawa.
Domagała-Zyśk E. (2021), Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, (w:) E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk, K. Martynowska, Wydawnictwo Episteme, Lublin.
|