Benavides Francisco, Dumont Hanna, Istance David (red.), Istota uczenia się. Wykorzystanie wyników badań w praktyce, tłum. Z. Janowska, OECD, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa 2013.
Budajczak M. Edukacja domowa - po latach, Warszawa 2020
Cudowska Agata, Polityka oświatowa Unii Europejskiej wobec migracji, „Pogranicze. Studia Społeczne”, t. XXX, Polityka edukacyjna – tożsamość – edukacja międzykulturowa, J. Nikitorowicz, J. Muszyńska, A. Sadowski (red.), Białystok 2017 (s. 66-79).
Cudowska Agata, Tendencje rozwojowe edukacji w społeczeństwie zaawansowanej nowoczesności, [w:] Edukacja jutra. Aksjologia, innowacje i strategie rozwoju, Kazimierz Denek, Aleksandra Kamińska, Wojciech Kojs, Piotr Oleśniewicz (red.), Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2011.
Edukacja. Jest w niej ukryty skarb. Raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku. Pod przewodnictwem Jacques`a Delorsa, Wydanie polskie Stowarzyszenie Oświatowców Polskich, Wyd. UNESCO, Warszawa 1998.
Edukacja i nierówność. Trajektorie sukcesu i marginalizacji, Agnieszka Gromkowska-Melosik, Mirosław J. Szymański (red.), Wydawnictwo UAM, Poznań 2015.
Ekiert-Oldroyd Dorota, Dokąd zmierza edukacja? Wizje szkoły przyszłości w raporcie OECD, „Edukacja” nr 1/2002.
Elitarne szkolnictwo średnie w krajach Europy Zachodniej: studia z pedagogiki porównawczej, Agnieszka Gromkowska-Melosik (red.), Wydawnictwo UAM, Poznań 2015.
Górka, M. Założenia edukacyjne w szkole Montessori. 2020.
Gmerek Tomasz, Edukacja i nierówności społeczne. Studium porównawcze na przykładzie Anglii, Hiszpanii i Rosji, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011.
Kinga, K., Łukasz, T., & Magdalena, T. Szkoły demokratyczne: założenia edukacyjne oraz charakterystyka uczniów klas I–III na tle szkoły powszechnej. Psychologia-Wychowawcza, 2017 nr 53 (11)
Kwiatkowski S.M., Uczenie się przez całe życie – memorandum Komisji Europejskiej. „Edukacja” 2000, nr 1
Kępski Czesław, Pedagogika porównawcza. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2016.
Nauczanie i uczenie się. Na drodze do uczącego się społeczeństwa. Biała Księga Kształcenia i Doskonalenia, Komisja Europejska 1995. Wydanie polskie Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, Warszawa 1997.
Niesprawiedliwy start. Nierówności edukacyjne wśród dzieci w krajach rozwiniętych, Office of Research – Innocenti, tłum. M. Bil, UNICEF 2018.
Nowakowska-Siuta Renata, Pedagogika porównawcza. Problemy stanu badań i perspektywy rozwoju, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2014.
Nowakowska-Siuta Renata, Dmitruk-Sierocińska Katarzyna (red.), Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2018.
Nowosad I., Nowosad I., Singapur. Azjatycki tygrys edukacyjnych reform. Fenomen makropolityki oświatowej, Kraków 2022Pietrzak-Zawadka, J. Koncepcja pedagogiczna oraz stan aktualny leśnych przedszkoli w polskiej przestrzeni edukacyjnej, 2019
Potulicka Eugenia, Joanna Rutkowiak, Neoliberalne uwikłania edukacji, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010.
Rabczuk Wiktor, Polityka edukacyjna Unii Europejskiej: nowe konteksty, Wydawnictwo WSP TWP, Warszawa 2007.
Systemy edukacji w krajach europejskich, Eugenia Potulicka, Dobrochna Hildebrandt-Wypych, Celina Cech-Włodarczyk (red.), Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012.
Włoch Anna, Kształcenie dzieci zdolnych w europejskich systemach edukacyjnych. Fenomen tutoringu domowego w Anglii, "Studia Paedagogica Ignatiana" 2017, nr 3
www.eurydice.org (Informacje o systemach edukacyjnych na świecie). http://www.eurydice.org.pl/systemy_edukacji_w_Europie
www.cie.gov.pl/ (rządowe Centrum Informacji Europejskiej).
www.ecri.coe.fr (strona Rady Europy o edukacji)
www.europa.eu.int (strona Unii Europejskiej, wielojęzyczna)
www.unesco.org (strona główna UNESCO, wielojęzyczna)
|