Literatura podstawowa
Glaveanu, V. (2023). Kreatywność. Krótkie wprowadzenie. Łódź: UŁ.
Karwowski M. (2009). Klimat dla kreatywności. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Karwowski M. (red.) (2009). Identyfikacja potencjału twórczego. Teoria, metodologia, diagnostyka. Warszawa: Akademia Pedagogiki Specjalnej.
Kunat, B. Rozwijanie twórczego potencjału ucznia z perspektywy pedagogiki twórczości. Warszawa: ORE. (publikacja elektroniczna: www.ore.edu.pl)
Nęcka E. (2003). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP.
Szmidt J. K. (2010). ABC kreatywności. Warszawa: Wydawnictwo DIFIN.
Szmidt J.K. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GWP.
Szmidt K. (red.) (2009). Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria. Łódź: Wyd. Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.
Szmidt, K.J. (2019). ABC kreatywności. Kontynuacje. Warszawa: Difin
Uszyńska-Jarmoc J. (2003). Twórcza aktywność dziecka. Teoria, rzeczywistość, perspektywy rozwoju. Białystok: Trans Humana.
Uszyńska-Jarmoc J. (2005). Podróże - Skarby - przygoda. Podręcznik i program rozwijania twórczości, samoświadomości oraz dyspozycji autokreacyjnych dzieci klas I-III. Białystok: Trans Humana.
Uszyńska-Jarmoc J. (2007). Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole. Białystok: Trans Humana.
Uszyńska-Jarmoc, J., Kunat, B. (2021). Pytania o twórczy klimat w czasoprzestrzeni szkoły [w:] Czasoprzestrzeń jako kultura szkoły, A. Korzeniecka – Bondar, Z. Gajdzica (red.). Warszawa: Wydawnictwo Wolter Kluwers. Książka wydana w serii Kultura Szkoły, s 281-311.
Literatura uzupełniająca
Gajda, A., Dziedziewicz, D., (2010). O potrzebie wspierania rozwoju kreatywności dwulatka i młodszego przedszkolaka. [w:] M. Kołodziejski (red.). Wielorakie wymiary twórczości codziennej w teorii i praktyce edukacyjnej. Wydawnictwo Naukowe PWSZ, Płock.
Galewska-Kustra, M. (2012). Szkoła wspierająca twórczość uczniów. Teoria i przykład praktyki, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
|