Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJH2-umiejętności łączone 340-HF1-2JNHU
Laboratorium (LAB) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 90
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

T. Diz Gamallo, J. Infante Lourido, S. Vazquez, Arriba 2, Editnos, 2019

B. Sarralde, E. Casarejos,M. López, Vitamina A2, SGEL, 2019​

B. Sarralde, E. Casarejos, D. Martínez, Vitamina B1, SGEL, 2020​

Gramática básica del estudiante de español A1-B2. Nueva edición revisada, Difusión, S.L., 2021​

F. Castro, Uso de la gramática española, Intermedio, Edelsa, 2017​

Á. Encinar, Uso interactivo del vocabulario. Nivel A –B1.Edición actualizada y ampliada, Edelsa, 2017.​

Difusión, Madrid 2021

Efekty uczenia się:

semestr zimowy

Absolwent zna i rozumie:

KP6_WG1 - zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi - weryfikacja: test pisemny, obserwacja

KP6_WK1 - problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji - weryfikacja: obserwacja, rozmowa

Absolwent potrafi:

KP6_UW6 - dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym podstawowe techniki informacyjno-komunikacyjne -

weryfikacja: test pisemny, nadzorowanie pracy na zajęciach

KP6_UK6 - posługiwać się kierunkowym językiem obcym- językiem hiszpańskim w mowie i w piśmie na poziomie A2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia

Językowego - weryfikacja: test pisemny, rozmowa, obserwacja

KP6_UO1 - planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole - weryfikacja: obserwacja

KP6_UU1 - samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie - weryfikacja: obserwacja

Absolwent jest gotów do:

KP6_KK1 - krytycznej oceny posiadanej wiedzy - weryfikacja: obserwacja

KP6_KO4 - tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa - weryfikacja: obserwacja poziomu i form komunikacji z osobami z grupy pochodzącymi z innych Państw, w tym studentów w ramach wymiany Erasmus

KP6_KO5 - uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach - weryfikacja: obserwacja

Poprzez rozszerzające się umiejętności posługiwania się formami gramatycznymi studenci pogłębiają swoje kompetencje w zakresie

komunikacji, zrozumienie różnic kulturowych których podstawami są różnice językowe oraz świadomość konieczności uczenia się przez całe życie.

semestr letni

Absolwent zna i rozumie:

KP6_WG1 - zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi - weryfikacja: test pisemny, obserwacja, praca domowa

KP6_WK1 - problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji - weryfikacja: obserwacja, rozmowa

Absolwent potrafi:

KP6_UW6 - dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne -

weryfikacja: test pisemny, nadzorowanie pracy na zajęciach

KP6_UK4 - brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich- weryfikacja:

obserwacja pracy na zajęciach

KP6_UK6 - posługiwać się kierunkowym językiem obcym- językiem hiszpańskim w mowie i w piśmie na poziomie B1+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia

Językowego - weryfikacja: test pisemny, rozmowa, obserwacja

KP6_UO1 - planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole - weryfikacja: obserwacja

KP6_UU1 - samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie - weryfikacja: obserwacja

Absolwent jest gotów do:

KP6_KK1 - krytycznej oceny posiadanej wiedzy - weryfikacja: obserwacja

KP6_KK2 - uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych - weryfikacja: obserwacja

KP6_KO4 - tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa - weryfikacja: obserwacja poziomu i form komunikacji z osobami z grupy pochodzącymi z innych Państw, w tym studentów w ramach wymiany Erasmus

KP6_KO5 - uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach - weryfikacja: obserwacja

Poprzez rozszerzające się umiejętności posługiwania się formami gramatycznymi studenci pogłębiają swoje kompetencje w zakresie

komunikacji, zrozumienie różnic kulturowych których podstawami są różnice językowe oraz świadomość konieczności uczenia się przez całe życie.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest:

-aktywność na zajęciach ( I semestr dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności, II semestr- dopuszczalna jest 1 nieusprawiedliwiona nieobecność-spowodowane jest to zmniejszeniem się ilości godzin w semestrze letnim)

Nieobecność na teście (nieusprawiedliwiona zwolnieniem lekarskim) skutkuje oceną niedostateczną. Zwolnienie lekarskie umożliwia przystąpienie do testu najpóźniej w ciągu 2 tygodni.

- uzyskanie minimalnej ilości 51% punktów ze wszystkich testów łącznie.Nie przewiduje się terminów poprawkowych dla poszczególnych testów cząstkowych..

Oceny ( wg Regulaminu studiów):

5= 91%-100%

4+=81%-90%

4= 71%- 80%

3+=61%-70%

3= 51%-60%

2= 0%-50%

Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: -testy z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia fonetyczne, pisanie wypracowań, testy gramatyczne, wypowiedzi ustne, prezentacje, aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Egzamin po 3 semestrze obejmuje:

A. Egzamin pisemny, który zawiera następujące zadania:

1) ćwiczenia na zrozumienie tekstu słuchanego

2) ćwiczenia na zrozumienie tekstu pisanego

3) ćwiczenia sprawdzające poprawność gramatyczną i znajomość słownictwa

4) wypracowanie

B. Egzamin ustny, w formie krótkiej wypowiedzi studenta na wylosowane tematy oraz dialogu z egzaminatorem w ramach tych tematów.

Aby zdać egzamin, student musi uzyskać 51% z części pisemnej i 51% z części ustnej.

Zakres tematów:

Zakres tematów:

I semestr:

Wakacje, podróże, turystyka.

Formy spędzania czasu wolnego.

Biografie, wspomnienia, anegdoty.

Opowiadanie historii fikcyjnej / prawdziwej w czasie przeszłym.

Rozwój zawodowy, relacje w pracy.

Opisywanie rzeczy, zjawisk i przedmiotów.

Życie kiedyś i dziś.

II semestr:

Bajki, legendy, programy telewizyjne

Gastronomia, zdrowy styl życia i odżywiania.

Zakupy, prezenty, gadżety. Konsumpcjonizm.

Hipotezy dotyczące przyszłości: nowe technologie, środowisko naturalne, zmiany społeczne.

Wybrane zagadnienia kulturowe.

Wyrażanie emocji, uczuć, potrzeb, życzeń, rekomendacji, upodobań, opinii - użycie trybu oznajmującego (indicativo) i trybu łączącego (subjuntivo)

Prośby, rekomendacje, rozkazy - tryb rozkazujący.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie, opis, prezentacja multimedialna

Metody praktyczne: ćwiczenia produkcyjne

Metody problemowe - metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna, gry językowe, odgrywanie ról i scenek

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15, sala 5
Daniela Turowska-Pawlak, Barbara Korytko 13/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Instytutu Neofilologii
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-8 (2025-10-29)