Literatura: |
T. Diz Gamallo, J. Infante Lourido, S. Vazquez, Arriba 2, Editnos, 2019
B. Sarralde, E. Casarejos,M. López, Vitamina A2, SGEL, 2019
B. Sarralde, E. Casarejos, D. Martínez, Vitamina B1, SGEL, 2020
Gramática básica del estudiante de español A1-B2. Nueva edición revisada, Difusión, S.L., 2021
F. Castro, Uso de la gramática española, Intermedio, Edelsa, 2017
C. Moreno, C. Hernández, C. Kondo, Gramática, nivel medio B1, Anaya ELE, 2017
Á. Encinar, Uso interactivo del vocabulario. Nivel A –B1.Edición actualizada y ampliada, Edelsa, 2017.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki uzyskania zaliczenia:
1.Dopuszczalna liczba nieobecności : 2, łącznie z usprawiedliwionymi.
2.Przygotowanie do zajęć i aktywne w nich uczestnictwo.
3.Zaliczenie kolokwiów. Uzyskanie minimalnej ilości 51% punktów ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych.
Oceny: 51 – 60% = 3; 61 - 70% = 3,5; 71 – 80% = 4; 81-90%=4,5; 91 – 100% = 5
4. Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego w sesji poprawkowej, który obejmie materiał całego kursu pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia. Przy wyniku pozytywnym (51%) ocena, bez względu na ilość zdobytych punktów, będzie równa ocenie dostatecznej.
5. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.
Egzamin po III semestrze obejmuje:
A. Egzamin pisemny, który zawiera następujące zadania:
1) ćwiczenia na zrozumienie tekstu słuchanego
2) ćwiczenia na zrozumienie tekstu pisanego
3) ćwiczenia sprawdzające poprawność gramatyczną i znajomość słownictwa
4) wypracowanie
B. Egzamin ustny, w formie krótkiej wypowiedzi studenta na wylosowane tematy oraz dialogu z egzaminatorem w ramach tych tematów.
Aby zdać egzamin, student musi uzyskać 51% z części pisemnej i 51% z części ustnej.
|
Zakres tematów: |
Zakres tematów:
Opisywanie rzeczy, zjawisk i przedmiotów.
Zwyczaje, normy i zachowania społeczne.
Formy spędzania czasu wolnego.
Wakacje, podróże, turystyka.
Gastronomia, zdrowy styl życia i odżywiania.
Zakupy, prezenty, gadżety. Konsumpcjonizm.
Hipotezy dotyczące przyszłości: nowe technologie, środowisko naturalne, zmiany społeczne.
Biografie, wspomnienia, anegdoty.
Opowiadanie historii fikcyjnej / prawdziwej w czasie przeszłym.
Rozwój zawodowy, relacje w pracy.
Wybrane zagadnienia kulturowe.
Wyrażanie emocji, uczuć, potrzeb, życzeń, rekomendacji, upodobań, opinii - użycie trybu oznajmującego (indicativo) i trybu łączącego (subjuntivo)
Prośby, rekomendacje, rozkazy - tryb rozkazujący.
|
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie, opis, prezentacja multimedialna
Metody praktyczne: ćwiczenia produkcyjne
Metody problemowe - metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna, gry językowe, odgrywanie ról i scenek
|