Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język francuski w ekonomii 340-HF1-3FEKs
Konwersatorium (KON) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

A.L. Dubois, B. Tauzin, Objectif Express2, Hachette, 2016;

J.L. Penfornis, Affaires. com, Cle International, 2007,

J.L. Penfornis, Vocabulaire progressif du francais des affaires, Cle International, 2017;

Kienzel, Le francais commercial. Wzory listów handlowych z tłumaczeniami IVAX, 1995;

Dolata-Zaród, Terminologie des textes économiques, Wydawnictwo UO, Opole 2009;

E. Pieńkoś, Słownik terminologii ekonomicznej francusko-polski, Wiedza Powszechna, Warszawa 2008;

J. Pieńkoś, Francusko-polski leksykon: prawo, ekonomia, handel, Zakamycze, Kraków 2002;

Efekty uczenia się:

1. Student zna terminologię typową dla tekstów ekonomicznych; potrafi stosować specjalistyczny język francuski w zakresie ekonomii i porozumiewać się w sposób spójny i precyzyjny posługując się określoną terminologią, jak też używając struktur gramatycznych i leksykalnych oraz odpowiednich konstrukcji składniowych (KA6_WG1). Test.

2. Student zna i rozumie podstawowe pojęcia translatoryczne oraz metody i strategie tłumaczeń tekstów ekonomicznych oraz metody analizy i interpretacji (KA6_WG6, KA6_WG7). Praca pisemna.

3. Student potrafi skutecznie komunikować się w środowisku międzykulturowym, potrafi brać udział w debacie, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich w obrębie zagadnień związanych z ekonomią (KA6_WK1, KA6_UK4). Wypowiedź ustna.

4. Student potrafi organizować pracę własną i zespołową, jak też planować indywidualną edukację ustawiczną (KA6_UO1, KA6_UU1)

Metody i kryteria oceniania:

Formy zaliczenia:

- testy pisemne;

- wypowiedź ustna;

- praca pisemna;

kryteria oceniania:

51%-3

61%3+

71% 4

81% 4+

91% 5

według regulaminu studiów

Zakres tematów:

Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii.

Klasyfikacja przedsiębiorstw i rodzaje działalności gospodarczej.

Istota, cele i elementy zarządzania zasobami ludzkimi.

Handel - specyfika i rodzaje.

Kluczowe składniki marketingu.

Finanse. Dokumenty stosowane w handlu i korespondencja handlowa.

Metody dydaktyczne:

-ćwiczenia gramatyczno-leksykalne,

- ćwiczenia komunikacyjne rozwijające sprawność rozumienia, mówienia,

czytania i pisania;

- analiza tekstów ekonomicznych;

- tłumaczenie tekstów ekonomicznych;

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 15:00 - 16:30, sala 4
Daria Leszczyńska 8/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Instytutu Neofilologii
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-8 (2025-10-29)