Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJH3 - umiejętności łączone 340-HF1-3JNHUN
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Gramática básica del estudiante de español

Gramática de uso del español. Teoría y práctica con solucionario

Uso de la gramática española

Moreno, C., Temas de gramática

Gramatyka języka hiszpańskiego, CYBULSKA-JANCZEW M., PERLIN J. Ed. PWN, 2006

Todas las voces. Curso de cultura y civilización (B1) (Difusión)

Aprende gramática y vocabulario (B1), Francisa Castro Viudez y Pilar Diaz Ballesteros (Sgel)

Vocabulario. Medio B1. Marta Baralo, Marta Genis, Maria Eugenia Santana (Anaya)

Efekty uczenia się:

Absolwent zna i rozumie:

KP6_WG1 - zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi - weryfikacja: test pisemny,

obserwacja

KP6_WK1 - problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej

cywilizacji - weryfikacja: obserwacja, rozmowa

Absolwent potrafi:

KP6_UW6 - dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT)-

weryfikacja: test pisemny, nadzorowanie pracy na zajęciach

KP6_UK4 - brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich- weryfikacja:

obserwacja pracy na zajęciach

KP6_UK6 - posługiwać się kierunkowym językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia

Językowego - weryfikacja: test pisemny, rozmowa, obserwacja

KP6_UO1 - planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole - weryfikacja: obserwacja

KP6_UU1 - samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie - weryfikacja: obserwacja

Absolwent jest gotów do:

KP6_KK1 - krytycznej oceny posiadanej wiedzy - weryfikacja: obserwacja

KP6_KK2 - uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych - weryfikacja: obserwacja

KP6_KO4 - tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie

społeczeństwa - weryfikacja: obserwacja poziomu i form komunikacji z osobami z grupy pochodzącymi z innych Państw, w tym studentów

w ramach wymiany Erasmus

KP6_KO5 - uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach - weryfikacja: obserwacja

Poprzez rozszerzające się umiejętności posługiwania się formami gramatycznymi studenci pogłębiają swoje kompetencje w zakresie

komunikacji, zrozumienie różnic kulturowych których podstawami są różnice językowe oraz świadomość konieczności uczenia się przez

całe życie.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę po VI semestrze.

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:

- obecność na zajęciach (dozwolone są 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze)

- aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie prac domowych / prace pisemne

Zakres tematów:

iZakres tematyczny:

Clase 1 Społeczeństwo: Expresión oral/ Interacción. Pretérito Imperfecto de Indicativo.

Clase 2:Społeczeństwo: E Expresión oral/ Interacción. Pretérito Imperfecto de Indicativo.

Clase 3: Zdrowie:Expresión oral/ Interacción. Pretérito Imperfecto de Indicativo.

Clase 4: Zdrowie Expresión oral/ Interacción. Contraste entre pretérito Indefinido

Clase 5: Praca: Expresión oral/ Interacción.Subjuntivo. Frases concesivas.

Clase 6: Praca:xpresión oral/ Interacción. Pronombres relativos con subjuntivo/ indicativo

Clase 7: Media. Expresión oral/ Interacción. Contraste entre por, para expresar opinión/valorar.

Clase 8:Media: Expresión oral/ Interacción. Presente de Subjuntivo para expresar deseos.

Clase 9: Architektura/budownictwo Expresión oral/ Interacción. Presente de Subjuntivo para expresar deseos.

Clase 10: Architektura. budownictwo Expresión oral/ Interacción. Presente de Subjuntivo

Clase 11: Expresión oral/ Interacción. Presente de Subjuntivo para expresar opinión/valorar.

Clase 12: Expresión oral/ Interacción. Presente de Subjuntivo para expresar emociones y sentimientos.

Clase 13: Expresión oral/ Interacción. Presente de Subjuntivo para recomendar.

Clase 14: Expresión oral/ Interacción. Estilo indirecto.

Clase 15: Expresión oral/ Interacción. Estilo indirecto.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia i konsultacje, na których podejmowane są następujące metody:

- Metoda podająca

- Metoda problemowa

- oglądanie filmów

- słuchanie nagrań

- praca z tekstem

- dyskusja

- praca własna studenta

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Carlos Aguado Martinez 8/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4 (2025-01-17)