Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka chemii 310-CS2-2DCH4
Laboratorium (LAB) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Obowiązujące podręczniki i zbiory zadań do szkoły podstawowej i ponadpodstawowej.

Literatura uzupełniająca:

2. A. Gumowska, "Laboratorium w szufladzie Chemia" PWN 2015

3.A. Burewicz, P. Jagodziński, " Doświadczenia chemiczne" 1 i 2, WSP 1997

4. A. Bieniek, " Chemia. Doświadczenia chemiczne Zbiór zadań dla liceum i technikum" MatChem 2019

Efekty uczenia się:

WIEDZA, student:

- zna aktualne kierunki rozwoju dydaktyki chemii, KP7_WG6;

- zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy potrzebne przy organizacji samodzielnego stanowiska badawczego, KP7_WG7;

UMIEJĘTNOŚCI, student:

- potrafi planować i wykonywać naukowe eksperymenty chemiczne, KP7_UW1

- posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów dotyczących zajęć pozalekcyjnych uczniów oraz rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów, KP7_UO2;

- potrafi napisać kartę pracy na określony temat, KP7_UK1;

KOMPETENCJE SPOŁECZNE, student:

- jest gotów do pracy w zespole, weryfikuje i respektuje zdanie innych członków zespołu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych, KP7_KO2.

- jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w zawodzie nauczyciela, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka, KP7_KR2.

Metody i kryteria oceniania:

Dopuszczenie do egzaminu – obecność na zajęciach minimum w 80%.

Pozytywna ocena udziału w dyskusjach, aktywność na zajęciach.

Egzamin pisemny w postaci testu z całego bloku metodycznego.

Skal ocen zgodna z obowiązującym Regulaminem studiów UwB.

Odpracowanie nieobecności powinno nastąpić po indywidualnych ustaleniach dotyczących terminu odpracowania zajęć laboratoryjnych z prowadzącym.

Zakres tematów:

Warsztat pracy nauczyciela.

Indywidualizacja procesu nauczania.

Sposoby wspomagania rozwoju poznawczego ucznia.

Praca z uczniem zdolnym na zajęciach pozalekcyjnych.

Praca z uczniem mającym trudności w nauce na zajęciach pozalekcyjnych.

Rolę nauczyciela jako popularyzatora wiedzy oraz znaczenie współpracy nauczyciela w procesie dydaktycznym z rodzicami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym.

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia praktyczne, eksperyment, dyskusja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 8:15 - 11:15, sala 3047
Izabela Dobrzyńska 6/ szczegóły
2 każda środa, 11:30 - 14:30, sala 3047
Izabela Dobrzyńska 5/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Chemii i Wydziału Stosunków Międzynarodowych - Kampus
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)