Literatura: |
1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017
2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009
3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005
4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016
5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015
6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997
7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007
8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013
9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009
|
Efekty uczenia się: |
Poniższe efekty uczenia się wynikają z treści przedmiotu:
KP6_WG1 - zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię
sposób weryfikacji: dyskusja podczas zajęć, praca z tekstem
KP6_UW8 - potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania
sposób weryfikacji: dyskusja podczas zajęć; prezentacja zaliczeniowa
KP6_KO1 - jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych
sposób weryfikacji: dyskusja podczas zajęć, praca w grupie
KP6_KO2 - jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim
sposoby weryfikacji: praca w małych grupach
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie zajęć jest na ocenę.
Pozytywne zaliczenie przedmiotu składa się z:
- końcowej prezentacji - za prezentację można uzyskać 12 pkt.
a) autorska koncepcja studenta/tki dotycząca zawartości prezentacji, czyli dobór materiałów jest w gestii studenta/tki, ale wymogiem jest dobór co najmniej jednego źródła naukowego (socjologicznego) - 6 pkt;
b) czas trwania prezentacji - nie mniej niż 30-40 min - 2 pkt;
c) propozycja ćwiczenia aktywizującego dla grupy - 4 pkt.
- obecności - można być 1 razy nieobecnym bez usprawiedliwienia, wszystkie nadprogramowe nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach w ciągu 2 tygodni od jej wystąpienia; niezaliczone nadwyżkowe nieobecności skutkują punktami ujemnymi (-2 pkt.) za każdą nadwyżkowa nieobecność
- aktywność na zajęciach - możliwa liczba punktów do zdobycia - 8 pkt.
Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów.
Punktacja i oceny:
11-12 pkt. - 3,0
13-14 pkt. - 3,5
15-16 pkt. - 4,0
17-18 pkt. - 4,5
19-20 pkt. - 5,0
Studenci posiadający szczególne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania
|
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne
2. Coaching i praca trenera - co to jest?
3. Elementy socjologiczne w pracy trenera i coacha
4. Profil kompetencji coacha i trenera
5. Teorie społecznego uczenia się
6. Zajęcia praktyczne - prezentacje studentów
|