Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementy socjologiczne w coachingu i pracy trenera 480-SS1-3CPT1
Laboratorium (LAB) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017

2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009

3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005

4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016

5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015

6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997

7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007

8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013

9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009

Efekty uczenia się:

Poniższe efekty uczenia się wynikają z treści przedmiotu:

KP6_WG1 - zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię

sposób weryfikacji: dyskusja podczas zajęć, praca z tekstem

KP6_UW8 - potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania

sposób weryfikacji: praca w grupach, dyskusja podczas zajęć; prezentacja zaliczająca

KP6_KO1 - jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych

sposób weryfikacji: dyskusja podczas zajęć

KP6_KO2 - jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim

sposoby weryfikacji: praca w małych grupach, aktywność podczas zajęć

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie zajęć jest na ocenę.

Pozytywne zaliczenie przedmiotu składa się z:

- końcowej prezentacji - za prezentację można uzyskać 12 pkt.

a) autorska koncepcja studenta/tki dotycząca zawartości prezentacji, czyli dobór materiałów jest w gestii studenta/tki, ale wymogiem jest dobór co najmniej jednego źródła naukowego (socjologicznego) - 6 pkt;

b) czas trwania prezentacji - nie mniej niż 30-40 min - 2 pkt;

c) propozycja ćwiczenia aktywizującego dla grupy - 4 pkt.

- obecności - można być 1 razy nieobecnym bez usprawiedliwienia, wszystkie nadprogramowe nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach w ciągu 2 tygodni od jej wystąpienia; niezaliczone nadwyżkowe nieobecności skutkują punktami ujemnymi (-2 pkt.) za każdą nadwyżkowa nieobecność

- aktywność na zajęciach - możliwa liczba punktów do zdobycia - 8 pkt.

Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów.

Punktacja i oceny:

11-12 pkt. - 3,0

13-14 pkt. - 3,5

15-16 pkt. - 4,0

17-18 pkt. - 4,5

19-20 pkt. - 5,0

Studenci posiadający szczególne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne

2. Coaching i praca trenera - co to jest?

3. Elementy socjologiczne w pracy trenera i coacha

4. Profil kompetencji coacha i trenera

5. Teorie społecznego uczenia się

6. Zajęcia praktyczne - prezentacje studentów

Metody dydaktyczne:

dyskusja, praca w grupach i parach, metody warsztatowe; wykorzystywanie materiałów audiwizzalnych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 8:00 - 9:30, sala 36
Emilia Kramkowska 7/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Historii, Wydziału Filozofii i Wydziału Socjologii
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)